کارتخوان نو بخریم یا دست دوم؟

بعد از این که استفاده از دستگاه کارتخوان بیشتر شد، واردات دستگاه کارتخوان دست دوم و کارکرده نیز افزایش یافت. شرکت های وارد کننده به دلیل سود بالا و قیمت پایین به خرید و فروش کارتخوان استوک یا دست دوم روی آوردند. بسیاری از فروشندگان نیز تبلیغ فروش کارتخوان نو با قیمت مناسب را می کنند. در این شرایط برای مشتری سوال پیش می آید که کارتخوان نو بخرد یا کارتخوان دست دوم؟

 

به چه کارتخوان های، استوک گفته می شود؟
استوک در زبان انگلیسی به معنی ذخیره یا موجود در انبار می باشد اما در زبان فارسی به کالاهای دسته دوم گفته می شود. برخی بر این باورند که کالاهای استوک خراب و بی کیفیت هستند، در صورتی که این باور صحت ندارد. در بازار کارتخوان های استوک نیز می توان کارتخوان های با کیفیت خریداری کرد. از نظر کیفیت کارتخوان های نو با استوک تفاوت چندانی ندارند به همین دلیل می توان با پرداخت هزینه کمتر از کارتخوان های دست دوم اما با کیفیت استفاده نمود.

 

کارتخوان آکبند
به کارتخوانی که پس از تولید در کارخانه و گذشتن از مرحله کنترل کیفیت وارد بازار می شود کارتخوان آکبند گفته می شود. در حال حاضر اکثر کارتخوان های آکبند، گارانتی و وارانتی دارند.

 

پشتیبانی کارتخوان نو و استوک به چه صورت است؟
شرکت هایی کارتخوان های سیار نو مانند پکس PAX S910، کسل Castles V3، پکس را از کشور چین وارد نموده اند. بع دلیل این که این کارتخوان ها تازه وارد کشور شده بودندپشتیبانی نداشتند و در صورت بروز مشکل یا خطای تمپر بین یک تا سه ماه زمان لازم بود تا تعمیر شود و یا از آن دوباره استفاده کرد. پس از تحریم و بالا رفتن قیمت دلار، قیمت تعمیر کارتخوان ها نیز افزایش پیدا کرد، از این رو شرکت ها کارتخوان نو وارد نکردند و به وارد کردن کارتخوان استوک در حد نو و با کیفیت روی آوردند. این کارتخوان ها که از کشور چین وارد می شوند و کیفیت نسبتا خوبی دارند عبارتند از: کارتخوان پکس PAX S90، کارتخوان پکس PAX S910، کارتخوان وریفون ۶۷۵ Verifoneاین کارتخوان ها همگی گارانتی دارند و در صورت خرابی می توانید از پشتیبانی آن استفاده کنید.

 

به چه کارتخوانی، ریفر گفته می شود؟
به کارتخوانی که به دلیل های مختلف به کارخانه ارجاع داده می شود، کارتخوان ریفر می گویند. همیشه داشتن نقص، دلیل مرجوع شدن کارتخوان به کارخانه نیست. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی کارخوان را برای معرفی و یا عرضه در نمایشگاه وارد بازار می کنند اما به دلیل متفاوت بودن سیاست فروش شان، دستگاه را مستقیم به فروش نمی رسانند و برای تست دوباره به کارخانه سازنده مرجوع می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد