علت های تراکنش ناموفق چیست؟

در لغت تراکنش به معنی معامله می باشد. به اجرای دستورات در سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی تراکنش می گویند که می تواند موفق یا ناموفق باشد. به احتمال زیاد خطای تراکنش ناموفق را به هنگام خرید تجربه کرده اید. که بعد از دریافت این پیغام باید کارت بانکی را دوباره روی کارتخوان بکشید.

 

تراکنش ناموفق چیست؟
در موقع خرید و تراکنش، درخواست از سوییچ کارت بانک پذیرنده عبور می کند و برای بانک صادر کننده کارت ارسال می شود. در صورتی که از سوییچ بانک صادرکننده کارت پاسخی به مرکز شتاب داه نشود، خدماتی را که مشتری تقاضا کرده است را دریافت نمی کند و در نتیجه تراکنش ناموفق خواهد بود.

خطاهای تراکنش
خطای پذیرندگی؛ خطای کاربری؛ خطای صادر کنندگی؛ خطای شاپرکی و خطای کسب وکار از جمله خطاهای تراکنشی است که می توان به آن اشاره نمود. خطاهای تراکنشی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

خطای کاربری
در کارتخوان سیار و ثابت، عمده ترین خطایی که رخ می دهد خطای کاربری است. این خطا ارتباطی به شبکه پرداخت ندارد بلکه به دلیل عملکرد دارنده کارت مانند کمبود موجودی یا فراموشی رمز می باشد.

 

خطای شاپرکی
علت این خطا سوییچ شرکت شاپرک می باشد و کمترین سهم را در خطای کارتخوان دارد.

 

خطای پذیرندگی
خطای پذیرندگی از دیگر خطاهای سیستم تراکنش آنلاین است که مربوط به سوییچ شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت می باشد. این خطا در صورتی رخ می دهد که تراکنش از دید شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک ناموفق باشد. شاپرک عملکرد شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت را از نظر تراکنش ناموفق حوزه پذیرندگی ماهانه بررسی می کند و مقایسه ای بین تراکنش های صحیح شرکت ها و دقت عملکردشان انجام می دهد. برای این که مشخص شود کدام شرکت عملکرد بهتری دارد، شاپرک تعداد کل تراکنش های هر شرکت psp را محاسبه می کند.

 


خطای صادرکنندگی
این خطا مربوط به بانک صادرکننده یا شبکه شتاب می باشد.

 

خطای کسب و کار
خطای کسب وکار بر اثر راهبری سیستم و بدون دخالت ذی نفعان است.

 

افزایش خطاهای پرداخت درگاه های بانکی
خطاهای پرداخت شامل مواردی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد

•  پرداخت نامعتبر است.
•  مبلغ پرداخت نامعتبر است.
•  اطلاعات پرداخت صحیح نیست.
•  مبلغ تراکنش با مبلغ سبد خرید یکسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد