چطور گردش حساب را از دستگاه کارتخوان دریافت کنیم؟

دریافت گردش حساب از دستگاه کارتخوان کار ساده و آسانی است و در عین حال کارایی مهمی دارد و به مدیریت مالی کسب و کار شما کمک فراوانی می کند. با توجه به شلوغی کار و حجم بالای پرداخت های برخی از کسب و کارها امکان دارد فروشنده دقت نکند که آیا تمام پرداختی ها انجام شده است یا خیر! برای بررسی حساب در پایان یک روز می توانید از گردش حساب استفاده کنید.
با دو روش می توان گردش حساب را انجام داد. روش اول استفاده از نرم افزار بانکی است. با ورود به نرم افزار و مشخص کردن تاریخ و زمان می توان گردش حساب را مشاهده نمود.

 

نحوه دریافت گردش حساب و ریز تراکنش ها در دستگاه کارتخوان به چه صورت است؟
دریافت گردش حساب در انواع دستگاه های کارتخوان به روش های متفاوتی انجام می شود. اما این یک فرایند مشابه در همه کارتخوان ها است.
دستگاه پوز را روشن کنید و دکمه منو را فشار دهید و سپس فروشگاه خود را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن رمز فروشگاه دکمه تایید را بزنید. برای دریافت گزارش، گزینه گزارشات را انتخاب کنید و سپس تایید کنید. در مرحله بعد ریزتراکنش ها را انتخاب کنید و تایید را بزنید. در این مرحله با دو گزینه تراکنش های موفق و ناموفق روبرو می شوید. تراکنش های موفق را انتخاب کنید. در این قسمت نوع گزارشی را که می خواهید را انتخاب کنید (منظور از نوع گزارش، گزینه های خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ و موارد دیگر است.)
سپس تاریخ و ساعت را برای دریافت گزارش انتخاب کنید و بعد از آن تعداد تراکنش هایی که می خواید مشاهده کنید را انتخاب و تایید کنید. برای چاپ گزارش می توانید دکمه سبز رنگ را فشار دهید تا رسید برای شما چاپ شود.
با این روش شما می توانید تراکنش ها را مشاهده و بررسی کنید. همچنین تمامی اطلاعات را به صورت دقیق و جزئی تر مانند شماره کارت مشتری (شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت)، مبلغ خرید، شماره پایانه، تاریخ و زمان (به صورت ساعت، دقیقه و ثانیه)، شماره پیگیری و غیره ارائه می دهد.

 

سامانه مشاهده تراکنش های دستگاه کارتخوان
سامانه هایی جهت مشاهده تراکنش های دستگاه پوز وجود دارد که به حساب بانکی مربوط به دستگاه پوز وصل می شود. با ارائه شماره ترمینال تراکنش هایی که به حساب متصل شرکت، فروشگاه و … واریز شده باشد قابل رویت و چاپ است. این سامانه ها با هدف مشتری مداری و ارتقا کسب و کار راه اندازی شده اند. این سامانه انجام خدماتی با کاربری آسان، افزایش سرعت  پاسخدهی و امنیت بالا انجام ارائه می دهد.

 

نتیجه
دریافت گردش حساب برای صندوق دارهای فروشگاه، شرکت ها، هتل ها و هر کسب و کاری که خدماتی به مشتری ارائه می دهد یا کالایی به فروش می رساند بسیار کاربردی و مفید است. استفاده از گردش حساب به مدیریت مالی و ریزتراکنش ها کمک می کند تا حسابرسی و جمع بندی با دقت بیشتری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد