در مورد دستگاه کارتخوان مجازی بیشتر بدانیم؟

دستگاه کارتخوان مجازی
در سال 1981 اولین دستگاه کارتخوان توسط رستورانی در آمریکا ساخته شد. در دهه پنجاه تعدادی دستگاه پوز وارد ایران شد. کارتخوان مجازی نمونه آنلاین کارتخوان فیزیکی است. تقریبا اکثر افراد با دستگاه کارتخوان آشنایی دارند و در اکثر جاهایی که به صورت حضوری از آن خرید می کنیم به دستگاه کارتخوان مجهز هستند.

احتمالا شما هم با روند کشیدن کارت روی دستگاه کارتخوان، ثبت مبلغ و وارد نمودن رمز اول کارت بانکی آشنایی دارید که وجه از حساب کسر می شود و 24 ساعت بعد در سیکل تسویه شاپرک به حساب متصل به دستگاه کارتخوان (حساب فروشنده) واریز می گردد.

برای دریافت دستگاه کارتخوان، ابتدا باید درخواست خود را به یکی از شرکت ها و بانک های فعال که در این زمینه فعالیت می کنند ارائه بدهید، هر شرکتی نیز الزامات خودش را دارد مثلا از شرایط ارائه دستگاه پوز توسط سامان کیش گردش، تعداد فروش بالا با حداقل ۵۰۰ تراکنش ماهانه است و شما باید مبلغی را به عنوان ودیعه بپردازید و مدارک و مجوزهای فعالیت را آماده داشته باشید. همچنین مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد کم نیست. با اعمال تحریم علیه کشور، دستگاه های موجود کمتر شده اند و در صورت بروز خرابی دستگاه کارتخوان پشتیبانی وجود ندارد.

 

دستگاه کارتخوان مجازی چگونه کار می کند؟
برای داشتن دستگاه کارتخوان مجازی شرایط داشتن اینترنت برای هر دو طرف دارنده کارت و صاحب کارتخوان باید فراهم باشد. امروزه گوشی همراه اکثر مردم به اینترنت متصل است. دستگاه کارتخوان مجازی فروش های تلفنی را راحت تر می کند،  به ویژه کسب و کارهایی مانند رستوران ها، کیترینگ ها، سوپرمارکت ها، آزانس ها که ابتدا سفارش به صورت تلفنی ثبت می شود و بعد از تحویل، وجه دریافت می شود. استفاد از دستگاه کارتخوان مجازی راحت و آسان می باشد. به این صورت که متقاضی برای دریافت کارتخوان مجازی باید به ثبت درخواست درگاه پرداخت الکترونیک اقدام کند و مدارک لازم را بارگذاری نماید و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی برای ودیعه، کارتخوان خود را دریافت نماید.

 

 

دستگاه کارتخوان مجازی به شبکه شتاب متصل است و تسویه ها طی 24 ساعت (سیکل شاپرک) انجام می شود. سفارش به صورت تلفنی ثبت می شود و لینک پرداخت توسط پیامک برای خریدار ارسال می شود. سپس خریدار با دریافت لینک پرداخت و انتخاب گزینه پرداخت به صفحه درگاه پرداخت شاپرک منتقل می شود و عملیات پرداخت الکترونیک باید تکمیل شود. در پنل کاربری فروشنده، وضعیت پرداخت در لحظه تغییر می کند و به پرداخت شده تبدیل می گردد. حالا نوبت ارسال سفارش می باشد. خریدار می تواند بعد از دریافت سفارش نسبت به پرداخت اقدام کند و رسید دیجیتالی پرداخت را به مامور ارسال سفارشات نشان دهد.

 

ویژگی های دستگاه کارتخوان مجازی
▪️سازگار با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب
▪️قابلیت تسهیم وجه
▪️بدون ودیعه و رایگان
▪️دارای کمترین کارمزد
▪️استفاده از فاکتور آنلاین و امکان اشتراک گذاری از طریق پیامک، ایمیل و شبکه های اجتماعی

 

تفاوت کارتخوان سیار و مجازی چیست؟
کارتخوان سیار و مجازی تفاوت هایی با هم دارند از جمله:
▪️گذاشتن ودیعه برای کارتخوان مجازی الزامی نیست اما برای کارتخوان فیزیکی اجباری است
▪️کارتخوان مجازی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته می باشد که  اما کارتخوان فیزیکی چنین امکانی وجود ندارد
▪️در کارتخوان مجازی امکان گزارش گیری آنی وجود دارد اما در کارتخوان فیزیکی چنین امکان نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد