دستگاه پین ‌پد چیست؟

دستگاه پین ‌پد چیست؟
استفاده از دستگاه کارتخوان امنیت را برای افراد به وجود می آورد، این امنیت باعث شده که افراد سودجو موفق به سرقت پول نقد نشوند. از این رو برای افزایش امنیت دستگاه کارتخوان و این که رمزهای مشتریان محرمانه بماند تهمیدات ویژه ای دیده شده است. مشکلات کشیدن کردن و وارد کردن رمز توسط فروشنده مشکلاتی را در این باره به وجود آورده است. باز هم فناوری به کمک بشر آمد و این چالش را حل و فصل کرد. تا هم مشتری و هم فروشنده با رضایت به خرید و کسب و کار خود ادامه دهند.

 

دستگاه پین پد (Pin Pad) چیست؟
در بعضی مواقع قبل از کشیدن کارت، ممکن است که افراد مبلغ را درست وارد نکنند و با کم یا زیاد شدن صفر دردسر جدی رخ دهد. یا در فروشگاه های زنجیره ای که تعداد تراکنش ها زیاد است، فروشنده کارت را می کشد و از مشتری می خواهد که رمز خود را بین دیگر افراد اعلام کند که این حریم خصوصی فرد را نقض می کند و مشکلاتی را به وجود می آورد.

 

همچنین در شغل هایی که دارای پیشخوان هستند دسترسی مشتری به دستگاه کارتخوان مشکل می باشد. همچنین مکان هایی مانند رستوران، داروخانه و … متصدی کارت را می کشد و مشتری باید رمز را در میان افراد حاضر با صدای بلند اعلام کند که این موضوع محرمانه بودن رمز کارت اعتباری را زیر سوال خواهد برد و امنیت را به خطر می اندازد. همه موارد ذکر شده به بررسی نیاز دارد و کارشناسان با توجه به این مشکلات و بررسی آن ها به ساخت دستگاه پین پد روی آوردند تا محرمانه بودن رمز کارت حفظ شود. در ضمن مشتری می تواند مبلغ پرداختی را مشاهده کند و در صورت مغایرت به فروشنده اطلاع دهد. در نتیجه وجود دستگاه پین پد برای انواع کسب و کارها کاربری و مفید می باشد.

چرا فروشنده ها تمایل دارند خودشان کارت را بکشند؟
دلیل های زیادی وجود دارد که فروشنده ها تمایل دارند خودشان کارت را بکشند، از مهمترین این ها می توان به این اشاره کرد که بسیاری از مشتریان هنوز نمی توانند مبلغ را به صورت دقیق وارد کنند و مشکل دارند. در اکثر مواقع تعداد صفرهای وارد شده توسط مشتری نادرست می باشد و این کم یا زیاد شده صفر برای فروشگاه مشکلاتی را به وجود می آورد. از این رو فروشنده ها ترجیح می دهند که خودشان مبلغ را وارد کنند.

 

یکی از دلایل دیگر که فروشنده ها تمایل دارند تا خودشان کارت را بکشند می تواند این باشد که تفکیک حساب های متصل به کارت دسترسی داشته باشند. در برخی مواقع فروشنده ها بیش از یک کارتخوان دارند و که ممکن است تفکیک تراکنش برای آن ها در خرید ‌های متفاوت بسیار مهم و ضروری است. به همین علت فروشنده ترجیح می دهد که به لحاظ برنامه مالی هر خرید را دستگاه خاص خود انجام دهد.

 

البته می توان به دلایل دیگری نیز اشاره کرد که فروشنده برای خرید دستگاه کارتخوان هزینه کرده است و آن را ابزار شخصی تلقی می کند و تمایلی ندارند که استفاده از آن را به دیگران واگذار نماید و یا با قرار دادن دستگاه پوز در اختیار مشتری ممکن خراب شود و به تعمیر نیاز پیدا کند.
اگر شما فروشنده هستید و می خواهید که خودتان کارت را بکشید و مبلغ را وارد کنید، می توانید با تهیه دستگاه پین پد مشکل پرسیدن و وارد کردن رمز را برای همیشه حل کنید.

دستگاه پین پد و کاربردهایش
این دستگاه یه صفحه کلید خارجی است که به کارتخوان وصل می شود و در مقابل مشتری قرار خواهد گرفت. ابتدا فروشنده کارت را می کشد، مبلغ را وارد می کند و بعد از آن دیگر نیازی نیست که از مشتری رمز پرسیده شود و مشتری می تواند علاوه بر مشاهده قیمت بر نمایشگر روی دستگاه پین پد، رمزعبور کارت بانکی خود را نیز وارد کند. با این روش علاوه براین که امنیت حساب مشتری حفظ می شود، دستگاه کارتخوان نیز در اختیار فروشنده خواهد بود.

 

دستگاه پین پد امکان اتصال به انواع کارتخوان های موجود در بازار را دارد و می توان از شرکت های ارائه کننده خدمات کارتخوان تهیه کرد. اگرچه از پین‌ پد در بیشتر مغازه ها و فروشگاه ها برای وارد کردن رمز عبور مورد استفاده قرار می گیرد اما به کمک این ابزار کاربردی می‌ توان امکاناتی نظیر خرید شارژ، تغییر رمز عبور، دریافت مانده حساب و غیره را نیز دریافت کرد.

 

نکته دیگر در مورد استفاده از دستگاه پین پد این است که فروشنده معمولا دستگاه کارتخوان برای خودش و انجام تراکنش تهیه می کند اما پین پد وسیله ای است که برای احترام به حریم شخصی مشتری تهیه می شود. این دستگاه ابزاری مهم و ایمن برا تراکنش های الکترونیک می باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه های پین پد (pin pad) چیست؟
•    نمایشگر برای نشان دادن مبلغ وارده شده به مشتری
•    دارا بودن بهترین و بالاترین استاندارد امنیتی
•    اندازه کوچک و استاندارد
•    دارا بودن امنیت بسیار بالا
•    داشتن قابلیت برنامه ریزی
•    حفظ حریم خصوصی مشتریان
•    پرداخت آسان و راحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد