دستگاه کارتخوان چطور کار می کند؟

اگر می خواهید دستگاه کارتخوان تهیه کنید، به حتم می دانید که نحوه کارکرد انواع مختلف دستگاه کارتخوان، تقریبا یکسان می باشد. فروشنده یک کارت بانکی را از شیار دورن دستگاه کارتخوان می کشد و پس از وارد کردن رمزعبور و تایید نهایی عملیات پرداخت انجام می شود. برای انجام این تراکنش مراحل مختلفی درون دستگاه کارتخوان انجام می شود مانند: ارسال اطلاعات کارت به مبدا بانکی، دریافت اطلاعات حساب و کسر وجه پس از وارد نمودن رمز، ثبت اطلاعات تراکنش و واریز کردن وجه به حساب فروشنده. تمام این کارها در عرض چند ثانیه انجام می شود.

 

دستگاه کارتخوان چگونه کار می کند؟
نحوه عملکرد دستگاه کارتخوان هم ساده است و هم پیچیده! دستگاه کارتخوان قادر است روزانه صدها و هزارن تراکنش را انجام دهد و تمام این تراکنش ها به حساب شما واریز می شود. دستگاه های کارتخوان به آسانی و راحتی اطلاعات تراکنش ها را ثبت می کنند و همه را یکجا نگه می دارند. کارتخوان ها به درگاه اصلی بانک متصل می شوند. این اتصال دارای یک اتصال به حساب بانکی فروشنده و یک اتصال به حساب بانکی خریدار می باشد. بدین صورت که شما پس از خرید کالا و کشیدن کارت، درخواست کسر وجه از حساب را دارید و به همین دلیل است که باید رمز کارت توسط خود مشتری وارد شود.

 

و بعد از آن کارتخوان ارتباط بین حساب های بانکی را برقرار می کند. درخواست برداشت وجه تایید می شود کارتخوان وجه را مستقیم به حساب فروشنده واریز می کند. و بعد از انجام این فرآیند رسید موفق خود را دریافت می کنید. رسید فروشنده نیز چاپ خواهد شد که البته قبل از آن باید تایید شود که می خواهید رسید را چاپ کنید. روش انجام فرآیند کارتخوان ها به همین صورت است. در پایان روز نیز کارتخوان تمامی تراکنش ها را ثبت می کند و در آغاز روز بعدی وجوه به حساب شما واریز می شود.

 

کارتخوان ها براساس نحوه اتصال
بسته به نوع اتصال کارتخوان، سرعت عملکرد متفاوت می باشد. به عنوان مثال کارتخوان های Lan و کارتخوان های Wi-Fi سرعت بسیار بالایی دارند و در بیشتر موارد نیز کارت کشیدن با آنها موفقیت آمیز خواهد بود. کارتخوان های تلفنی نیز سرعت بالایی دارند. علاوه بر این ها، انواع دیگر کارتخوان ها عبارتند از:

 

▪️کارتخوان بلوتوثی: از اتصال بلوتوث استفاده می کند.

▪️کارتخوان بی سیم: با استفاده از دیتای سیم کارت درون دستگاه متصل می شود.

▪️کارتخوان کامپیوتری با PC-Pos: با اتصال کامپیوترها عملکرد اجرایی خوبی دارد.

▪️کارتخوان موبایلی: برای افرادی که کسب و کارشان در یک مکان ثابت نیست و همیشه در رفت و آمد هستند مناسب است.

این نوع کارتخوان ها از همان فرآیند تراکنش استفاده می کنند ولی نحوه اتصال آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. چند مورد از مزایای مهم کارتخوان ها را با هم بررسی کنیم.

 

استفاده از کارتخوان در کسب و کارهای مختلف چه مزایایی دارد؟
استفاده از کارتخوان ها مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای خرید و راه اندازی کارتخوان عبارتنداز:

 

▪️دریافت وجه مشتری در همان لحظه

▪️ارسال تمامی وجوه پس از تسویه با بانک

▪️ثبت اطلاعات تراکنش های یک روز

▪️انجام تعداد تراکنش بالا

▪️قابل استفاده برای انواع کسب و کارها

▪️امکان پرداخت قبوض

▪️امکان خرید شارژ برای سیم کارت

 

هر یک از این مزایا با توجه به نوع کسب و کار، می تواند شما را نسبت به خرید کارتخوان ترغیب کند. یکی از علت های محبوبیت این دستگاه نحوه کارکرد آن در موقعیت های مختلف است که بازدهی بالایی نیز دارد و نمی توان نیاز به خرید آن را منکر شد.

کارتخوان ها انواع مختلفی دارند و نحوه اتصال آن ها با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این کارتخوان را می توانید پس از برقراری اتصالی امن در فروشگاه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد