مودم و اینترنت مناسب دستگاه کارتخوان چیست؟

دستگاه کارتخوان از طریق خط تلفن، وای فای باید با شبکه بانکی کشور تبادل اطلاعات داشته باشد.سوالی که مطرح است این است که چه مودم و اینترنتی برای دستگاه پوز مناسب است تا ارتباط بهتری برقرار شود.

کارتخوان ها از نظر ارتباط با شبکه بانکی
از نظر ارتباط بانکی، دستگاه کارتخوان را به چند دسته می توان تقسیم نمود. کارتخوان ثابت جز ساده ترین ها است که از طریق خط تلفن ثابت با شبکه بانکی در ارتباط است. کارتخوان ثابت با استفاده از کابل تلفن که به خط تلفن متصل می شود که سرعت بالایی برای انجام تراکنش ها ندارد.
در کارتخوان سیار از سیم کارت برای تبادل اطلاعات با شبکه بانکی استفاده می شود. در صورت داشتن وای فای در برخی از کارتخوان ها، امکان اتصال به کامپیوتر وجود دارد که می توان برای چاپ صورات حساب های مالی، حسابداری و سند زدن برای هر تراکنش استفاده کرد.
برای فروشگاه هایی که تعداد تراکنش روزانه آنها بالا است بهتر است که طریق کابل و درگاه LAN به یک مودم متصل شود.

بهترین مودم برای کارتخوان کدام است؟
داشتن درگاه LAN مودم از ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. معمولا مودم‌های رومیزی درگاه LAN دارند اما مودم‌های همراه این قابلیت را ندارند. برخی مودم‌های همراه درگاه اترنت RJ45 دارند. بهتر است اینترنت TD-LTE را انتخاب کنید، به دلیل پایین بودن هزینه گزینه بهتری می باشد و برای مصرف کاربران و فروشگاه ها مناسب است.
مودم ADSL نیز یکی دیگر از راه های اتصال می باشد اما امکان دسترسی به یک اشتراک ADSL در فروشگاه وجود ندارد. همچنین ممکن شما وقت زیادی را در فروشگاه نگذارانید و برایتان به صرفه نباشد که از اینترنت ADSL  استفاده کنید.

 

برای نمونه می توان از مودم های هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 برای کارتخوان ها استفاده کرد. در صورتی که از چند دستگاه کارتخوان استفاده می کنید به درگاه های LAN بیشتری نیز نیاز خواهید داشت. این مودم ۴ درگاه RJ45 برای اتصال به کارتخوان دارد. از ویژگی های دیگر مودم می توان به پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت همراه اشاره کرد. در شرایطی که سرویس اینترنت TD-LTE مدتی قطع شود، می‌توانید یک سیم‌کارت معمولی روی مودم خود بیندازید و آن را به اینترنت همراه وصل کنید.

بسیاری از سیستم‌ها به جای استفاده از مودم‌های Dial-up از LAN یا شبکه محلی استفاده می‌کنند. در این روش داده ها به صورت محلی  با کابل اترنت انتقال می‌یابند. اتصال LAN برای سیستم‌هایی که چند کامپیوتر دارند و نیاز به دسترسی به اطلاعات مشابهی دارند مانند رستوران ها مناسب است. در نهایت برای تأیید، اطلاعات از طریق مودم Dial-Up ارسال می شود.

علت استفاده از مودم Dial-Up چیست؟
دلیل هایی برای استفاده از مودم Dial-Up وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:
• حداقل الزامات سرعت و داده
• هزینه ‌های مرتبط با راه اندازی
• امنیت

اکثر مودم های امروزی سرعت 56 کیلوبایت در ثانیه را دارند. برای تراکنش های کوچک به سرعت 300 بیت تا 2.4 کیلوبایت در ثانیه نیاز است و از طریق Dial-up می تواند به این سرعت دسترسی داشت. یک مودم ۳۳.۶ کیلوبیت در ثانیه در اکثر اوقات پاسخ گوی نیاز شما می‌باشد. با اتصال به مودم 56کیلوبایت در ثانیه می توان اطلاعات را با سرعت بیشتری منتقل کرد. در شرایطی که حجم اطلاعات کم است و به سرعت بالایی نیاز نیست استفاده از مودم‌های dialup به صرفه تر است. در این شرایط نصب شبکه‌ و سرویس‌های پهن باند با کیفیت بالا هزینه براست.

در اتصال با کامپیوتر و کارتخوان بدون وقفه و 24 ساعته به اینترنت متصل است و مشکلاتی مانند خطرات امنیتی و هک شدن را نیز به همراه دارد. در مودم های Dial-up هک کردن مشکل است و راه اندازی آن نیز ساده و راحت است و به یک خط تلفن برای اتصال نیاز دارید. همچنین به دلیل هزینه پایین، از روش های رایج برای پرداخت های الکترونیکی می باشد.

مودم US Robotics
به جرات می توان گفت که مودم US Robotics از بهترین مودم ها برای کارتخوان می باشد. امنیت و کیفیت باعث شده تا از آن برای هر سیستمی بتوان استفاده کرد. از مودم های پرچم دار این برند برای سیستم های پیشرفته و پیچیده استفاده می شود. در داخل بسیاری از سیستم‌های پوز مودم‌های پروفیل کم داخلی USR تعبیه شده است. اندازه این مودم ها کوچک است و برای فضاهای کوچک مناسب است. برند مودم USR یکی از محبوبترین ها است که چندین دهه است که زمینه فروش مودم فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد