دستگاه خودپرداز را کجا نصب کنیم؟

خودپردازها را باید در مکانی نصب کرد که مردم بیشتر در آنجا رفت و آمد دارند و بانک نیز از آنجا دور می باشد. بسیار مهم هست که دستگاه خودپرداز یا ATM جایی نصب شود که افراد به آن نیاز دارند. در بیشتر موارد از خودپردازها برای دریافت وجه نقد، شارژ یا پرداخت قبض استفاده می شود. خوب است که دستگاه در دید مردم باشد و دسترسی به آن آسان باشد تا مردم در کمترین زمان به آن دسترسی پیدا کنند. ایستگاه ها و مکان هایی که تاکسی ها در آنجا حضور دارند جز محل هایی هستند که مردم به پول نقد نیاز دارند و می خواهند از طریق کارت بانکی وجه نقد دریافت کنند. این مکان ها به دستگاه خودپرداز نیاز فراوان دارند.

 

امنیت مکان نصب دستگاه خودپرداز
دستگاه خودپرداز باید در مکانی نصب شود که امنیت زیادی داشته باشد، مکان هایی که نگهبان شبانه روزی دارند، جز امن ترین مکان ها برای نصب خودپرداز می باشد. همچنین مکان های انتظار در پایانه ها و ترمینال ها نیز مناسب می باشند. مسافران همیشه در حال رفت و آمد در این مکان ها هستند و می توان با خیال راحت دستگاه خودپرداز را نصب کرد.

 

خریدهای نقدی
امروزه با پیشرفت بشر همچنان بازارهای سنتی از اسکناس کاغذی در کسب و کار خود استفاده می کنند و برای خرید از این بازارها به پول نقد نیاز است. امکان دارد فروشندگان در بازارهای سنتی به اینترنت دسترسی نداشته باشند و یا به دلایل دیگر از کارتخوان استفاده نکنند و مشتریان مجبور هستند وجه نقد به همراه خود داشته باشند. به دلیل نیاز سریع مردم به پول نقد در بازارهای سنتی، این مکان ها یکی از بهترین مکان ها برای نصب خودپرداز می باشد.

 

فضا مورد نیاز برای نصب خودپرداز باید چطور باشد؟
برای نصب خودپرداز باید مکانی که به راحتی بتوان در پشت آن سیم کشی انجام داد و به شبکه اینترنت وصل شد را انتخاب کرد. خودپرداز با برق کار می کند در نتیجه باید به دسترسی آسان به برق نیز توجه داشت. دریافت وجه نقد از خودپرداز یکی از پرکاربردترین مواردی است که افراد به آن مراجعه می کنند پس همیشه باید در آن وجه نقد قرار داد. برای این کار درهای خودپرداز باید به راحتی باز شوند و وارد خودپرداز شد و اسکناس را در آن قرار داد.

 

خوب است که دستگاه خودپرداز در مکانی نصب شود که افراد معلول نیز بتوانند از آن استفاده کنند. افرادی که روی ولیچر هستند و نمی توانند ایستاده از دستگاه خودپرداز استفاده کنند. البته این قوانین برای نصب خودپرداز در ایران اجرا نمی‌شود و افراد معلول نمی‌توانند به خوبی از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) استفاده کنند.

 

اکثر بانک ها و موسسات مالی دستگاه خودپرداز دارند. از این رو بهتر است خودپرداز خود را در نزدیکی بانک ها و موسسات مالی نصب نکنید. مکان خودپردازها بهتر است در نزدیکی ساختمان‌ها و فروشگاه‌های شیک و زیبا باشد. طبیعتاً زمانی که مشتریان در مغازه‌های تمیز و شیک هستند تمایل بیشتری به خرید دارند. برای همین دستگاه خودپرداز بهتر است در نزدیکی مکان‌ها و فروشگاه‌های شیک و تمیز قرار بدهید تا تعداد تراکنش‌های آن بیشتر شود.

 

دسترسی به اینترنت
دستگاه خودپرداز برای راه اندازی و فعالیت به خط تلفن نیاز دارد تا بی وقفه به اینترنت دسترسی داشته باشد. از این رو بهتر است دستگاه خودپرداز را در مکانی که دسترسی سریع و راحت به خط تلفن دارد نصب کنید.

اگر می‌خواهید در جلو دیوار و در مکان باز خودپرداز خودتان را قرار بدهید نیاز است که از باکس برای آن استفاده کنید و نسبت به فضای مکان انتخابی باکس برای آن طراحی و ساخته شود. حتماً ازنظر امنیتی باکس خودپرداز را بررسی کنید و بهتر است باکس در فاصله‌ای کمتر از ده سانتی‌متر از دیوار گذاشته شود تا به‌راحتی قابل حرکت و انتقال نباشد.

 

نصب خودپرداز در نزدیکی مراکز خرید
امروزه اکثر مردم خرید های خود را با کارت بانکی و به صورت غیرنقدی به وسیله دستگاه کارتخوان انجام می دهند و این به بخش جدانشدنی فرآیند خرید تبدیل شده است. استفاده از کارتخوان نه تنها رقیبی برای خودپرداز نیست بلکه تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مردم در مراکز خرید تمایل بیشتری به تراکنش های مالی و همچنین دریافت نقدینگی دارند. پس نصب خودپرداز در این مکان ها باعث بیشتر شدن تراکنش دستگاه و در آمد می شود.

 

نصب خودپرداز در نزدیکی مراکز مهم و بزرگ
یکی دیگر از مکان ها مناسب برای نصب دستگاه خودپرداز، بیمارستان، دانشگاه و مراکز بزرگ اداری است. حتی اگر داخل خود این مراکز دستگاه خودپراز موجود باشد. در تمامی مکانهای پیشنهاد شده برای نصب خودپرداز این نکته مهم را باید در نظر داشت که بین رعایت فاصله بین دو دستگاه خودپرداز و میزان تردد مردم و اعتبار محل نصب ارتباط مستقیم وجود دارد. ممکن است که در یک مجتمع تجاری بزرگ و معتبر به فاصله بسیار کمی و در طبقات مختف دستگاه خودپرداز وجود داشته باشد و همچنان پرمخاطب نیز باشد.

 

تاثیر ساختمان و محل نصب
مردم تمایل دارند تا از فروشگاه، رستوران و مغازه ای که ظاهر تمیز و شیکی دارند خرید کنند. بهتر است به نمای ظاهری و تمیز بودن دیوارهای ساختمان محل نصب توجه ویژه ای داشته باشید. ساختمان‌های کهنه یا نیمه کاره با نمای نامناسب ناخواسته حس منفی پس زننده‌ای به مشتری القاء می‌کنند که این موضوع می‌تواند در میزان استقبال مردم از دستگاه خودپرداز تاثیرگذار باشد.

 

همه کوچه ها، خیابان ها و محله ها برای نصب دستگاه خودپرداز مناسب نیست، حتی اگر پرتردد باشند. افراد خیابان و محله ای را که به ناامنی شناخته شده است را مکان مناسبی برای انجام تراکنش های مالی نمی دانند. اگر دستگاه خودپرداز در محل مناسبی نصب شود تمام طول شبانه روز حتی نیمه‌های شب هم برای شما درآمد تولید خواهد کرد.

 

موارد بیان شده در استفاده و بالا بردن تراکنش های خودپرداز اهمیت دارد، رعایت تمام موارد بالا الزامی نیست اما از تاثیر آن ها هم نمی توان گذشت. هدف شما از خرید دستگاه خودپرداز سود حاصله از این سرمایه‌گذاری می‌باشد، پس منطقی است که نسبت به جزئیات و حواشی صنعتی که در حال سرمایه‌گذاری روی آن هستید حساس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد