صندوق فروش فروشگاهی

داشتن صندوق پول، از مهم ترین انتخاب های بازرگانان است. البته که سیستم های امروزی فراتر از یک کشو پول می باشد که ترکیبی از نرم افزار فروشگاهی، حسابداری و سخت افزار است. صندوق پول انواع فرآیندهای لازم را انجام می دهد.

 

صندوق فروش چیست؟
صندوق پول ابزاری است که به وسیله یک کشو در پایین، جهت نگهداری پول استفاده می شود. پس از وارد کردن ارزش محصولات خریداری شده، یک رسید توسط دستگاه چاپ می شود.

 

انواع صندوق فروش

صندوق الکترونیکی (ECR)
سخت افزار معمولی صندوق های فروش شامل: کشو پول در پایین، صفحه ورودی یا پد، چاپگرهای رسید و بارکدخوان می باشد. این ابزارها می توانند با باتری تغذیه شوند یا به یک پریز وصل شوند.
در ده های اخیر گسترش صندوق پولی با معرفی سیستم های نقطه فروش (POS) به شدت تغییر کرده است. این سیستم ها کارآرایی بیشتری دارند و خدمات گسترده تری را ارائه می دهند. با استفاده از اسکنر و نرم افزار POS می توان داده ها را جمع آوری و آنالیز نمود. تحلیل‌ها و رویه‌های تجاری مهم، مانند مدیریت موجودی و تجزیه و تحلیل عملکرد محصول نیز ممکن است با استفاده از این نوع انجام شوند.

 

صندوق موبایل
این نوع صندوق فروش امکاناتی نظیر صندوق فروشگاهی رومیزی کلاسیک دارد ولی هزینه آن به نسبت کمتر است. تبلت‌ پوزها، برخلاف صندوق‌های رومیزی، می‌توانند به راحتی در فروشگاه جابجا شوند و به کارکنان این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی مشتریان را بررسی کنند. این تبلت ها حتی در شلوغ ترین زمان های روز نیز، یک خط پرداخت اضافی یا تسویه‌حساب تلفن همراه ایجاد می‌کند.

 

صندوق پول مبتنی بر ابر
امروزه به وسیله ابر می توان کامپیوترها و تبلت ها را کنترل نمود. در واقع، یک سیستم مبتنی بر ابر اتصالات بیشتری را امکان پذیر می کند. یک سیستم ابری ممکن است از هر مکانی با اتصال اینترنت با استفاده از هر دستگاه سازگار قابل دسترسی باشد. بدین صورت امکان نظارت و به روز شدن  این صندوق ها از مکان دور وجود دارد.

 

چگونه از صندوق فروش استفاده کنیم؟
صندوق پول وسیله ای بسیار کاربری برای هر شرکتی است که قصد دارد فروش خود را بهبود بخشد. علاوه بر این، دستگاه یک رسید برای مصرف کننده صادر می کند که شامل مراجع خرید است. در ادامه به نحوه استفاده از صندوق فروش می پردازیم.

1. دستگاه را چک کنید که آیا نوار چسب دارد؟ این رسید سابقه تراکنش را نشان می دهد و باید به مشتری تحویل داده شود.
2. کشوی صندوق پول را آماده کنید. جایی را برای پول خرد، صورتحساب ها در نظر بگیرید. همچنین اسکناس های بزرگ تر و رسیدها را در زیر کشو قرار دهید.
3. هر محصولی را که مشتری انتخاب نموده باید اسکن شود. اطلاعات وارد شده شامل تعداد و قیمت محصول می باشد.
4. بعد از اسکن محصولات، دکمه Total را بزنید تا مبلغ کل نمایش داده شود.
5. مبلغ که مشتری باید پرداخت کند را وارد صندوق کنید تا مانده پولی که باید برگشت داده شود محاسبه شود.
6. همچنین روش پرداخت کارت اعتباری را نیز می توان انتخاب کرد. در صورتی که مشتری مبلغ را با کارت اعتباری بخواهد پرداخت کند، از یک دستگاه برای پردازش تراکنش استفاده می شود. رسیدی که از دستگاه دریافت می کنید را به مشتری تحویل دهید و کپی آن را به جای پول در کشوی صندوق بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد