دستگاه کارتخوان سیار چه مشکلاتی دارد؟

دستگاه کارتخوان ثابت و سیار از مهم ترین ابزارهای دریافت وجه از مشتریان می باشند و خرابی این دستگاه اتفاق ناخوشایندی برای هر کسب و کاری است. خطاها و مشکلاتی که برای دستگاه کارتخوان سیار ممکن است پیش آید، خرید و فروش را برای مدتی متوقف می کند از این رو آشنایی با مشکلات و خطاهای که ممکن است برای دستگاه کارتخوان سیار پیش آید و همچنین پیدا کردن راه حل آن ها از مواردی است که صاحبان کسب و کار باید بدانند.

 

مشکلاتی که برای دستگاه کاتخوان سیار پیش می آید
انواع مختلفی از دستگاه کارتخوان در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و مشکلاتشان نیز با یکدیگر متفاوت است، پس هنگام خرید باید به این نکات دقت کنید. اما برخی از خطاها و عیب ها فارق از ویژگی های دستگاه کارتخوان سیار ممکن است در تمام دستگاه های بروز نماید. در اینجا به برخی از مشکلات می پردازیم:

 

روشن نشدن دستگاه کارتخوان سیار
روشن نشدن دستگاه کارتخوان سیار، از رایج ترین مشکلاتی است که پیش می آید. یکی از مهم ترین دلایل آن، خرابی باتری است. احتمال خرابی باتری وجود دارد و باتری قادر به نگه داشتن شارژ برای روشن کردن دستگاه نیست. در این مورد باید باتری تعویض شود. همچنین امکان دارد که باتری سالم بوده و آداپتور، کابل شارژ، سوکت و پورت شارژ یا قطعات داخلی که مربوط به شارژ باتری است دچار مشکل شده باشند. در چنین شرایطی تا زمانی که دستگاه به برق وصل باشد، روشن است و در صورت قطع شدن برق، دیگر روشن نیست و کار نمی کند.

 

خطای تراکنش ناموفق
از دیگر مشکلات دستگاه کارتخوان سیار، تراکنش ناموفق است که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. عدم آنتن دهی سیم کارت، عدم دسترسی و اتصال به اینترنت، قطع بودن شبکه بانکی، اختلال نرم افزاری و عدم وجود رول کاغذ از مهمترین فاکتورهای موثر در تراکنش ناموفق دستگاه کارتخوان سیار محسوب می‌ شوند. یکی دیگر از دلایل تراکنش ناموفق محدود و مسدود شدن کارت از طرف بانک می باشد. خطای شماره 65 که هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان سیار نمایش داده می شود، نشان دهنده این است که اشکال از کارت می باشد.

 

مسدود شدن رمز مدیر
هر دستگاه کارتخوان یک رمز مدیر دارد که صاحب دستگاه با استفاده از آن می تواند به تنظیمات مختلف دستگاه دسترسی داشته باشد. مسدود شدن رمز، یکی دیگر از شایع ترین مشکلات دستگاه کارتخوان سیار است. اگر رمز را سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، این خطا رخ می دهد. در صورت بروز این مشکل و برای رفع آن باید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دستگاه تماس بگیرید.

 

عدم اتصال به اینترنت
عدم اتصال به اینترنت از دیگر مشکلات دستگاه کارتخوان سایر است. مدل های ثابت با استفاده از خط تلفن ثابت و اینترنت به شبکه بانکی متصل می شوند ولی در دستگاه سیار نیازی به آن نیست. این دستگاه ها برای فعالیت و انجام عملیات به سیم کارت نیاز دارند. در صورتی که سیم کارت از اعتبار لازم برخوردار نباشد، به اینترنت نمی تواند متصل شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که سیم کارت در جای خود قرار گرفته باشد و یا آنتن دهی ضعیف نیز باعث بروز مشکل و خطا می شود. در برخی مواقع  نیز ممکن است سیم کارت سالم و نحوه جایگذاری آن درست باشد اما به دلیل خرابی قطعه‌ ای که محل قرارگیری سیم کارت محسوب می‌ شود، دستگاه پوز آنتن نداشته باشد.

 

کار نکردن دکمه های دستگاه کارتخوان
از مشکلات دیگر دستگاه کارتخوان سایر، کار نکردن دکمه ها ویا تعدادی از آن ها می باشد. علت کار نکردن درست دکمه ها در دستگاه کارتخوان سایر می تواند بر اثر مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. اگر مشکل نر م افزاری باشد باید نرم افزار و سیستم دستگاه را پاک کرد و نرم افزار جدید نصب کرد. اگر دکمه ها به دلیل خرابی فیزیکی کار نمی کنند ممکن است به دلیل وارد آمدن ضربه، آب خوردگی و یا سوختن برد دکمه ها به دلیل شوک الکتریکی رخ دهد. برای رفع این مشکل باید به تعمیرکار مراجعه کرد.

 

دستگاه کارتخوان سیار از مهم ترین ابزارها برای هر کسب و کاری می باشد و بروز هر گونه مشکل و خطا در عملیات و در انتقال وجه وقفه ایجاد می کند. مشکلات دستگاه کارتخوان سیار شامل موارد مختلفی می‌ باشد که برخی از آنها به راحتی برطرف می‌ گردند. در صورت بروز این مشکلات می‌ توانید از خدمات پس از فروش، تعمیر و پشتیبانی شرکت ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد