10 اشتباه رایج بازاریابی دستگاه پوز

فروش، همیشه مشکلات مخصوص به خود را دارد. زمانی که یک محصول خاص را می خواهید بفروشید، این مشکلات نیز بیشتر می شود. دستگاه کارتخوان نیز جز آن دسته از محصول هایی است که به دقت بیشتری برای بازاریابی و فروش نیاز دارد. یک اشتباه کوچک می تواند باعث شود که فرصت فروش کارتخوان را از دست دهید.

برای شروع بازاریابی کارتخوان، بهتر است قبل از شروع کار 10 اشتباه متداول آن را بشناسید. آشنا بودن با این اشتباه ها به شما کمک می کند تا موفق تر عمل کنید و بازاریابی حرفه ای تری را انجام دهید.

  1. عدم آشنایی با بازار هدف

برای بازاریابی دستگاه کارتخوان، قبل از هر کاری باید بازار هدف را بشناسید و آن را آنالیز کنید. در صورتی که به بازار هدف آشنایی نداشته باشید، وقت، هزینه و انرژی خود را هدر خواهید داد. یکی از اشتباه های رایج بازاریاب های دستگاه کارتخوان این است که بدون در نظر گرفتن بازار هدف و نوع برخورد با هر کدام از آن ها،  کار خود را شروع می کنند. برای این که بتوانید در بازاریابی کارتخوان موفق باشید، باید از این اشتباه دوری کنید.

 

  1. صحبت نکردن در مورد جزئیات دستگاه کارتخوان

یکی از مواردی که در بازاریابی کارتخوان مهم است، این است که در مورد جزئیات و امکانات دستگاه صحبت کنید.

از آن جایی که بین شرکت های ارائه دهنده ی کارتخوان رقابت وجود دارد، مدیر فروشگاه باید قانع شود که دستگاهی که شما در حال معرفی آن هستید، از دیگر کارتخوان ها بهتر است.

برای ایجاد بازار رقابت بهتر باید در مورد جزئیات بیشتر به مشتری اطلاعات دهید. به عنوان بازاریاب باید تمام ویژگی های مثبت و منفی کارتخوان سیار یا ثابت را برای مدیر توضیح دهید. روراست بودن با مشتری باعث می شود که به شما اعتماد کند و احتمال فروش کارتخوان نیز بیشتر می شود.

  1. در دسترس نبودن بازاریاب

یکی از اشتباه های رایج دیگر، عدم دسترسی به بازاریاب است. مشتری تمایل دارد بدون تلف کردن وقت جواب سوال خود را دریافت کند، یا تصمیم خود را برای خرید به بازاریاب اعلام کند. اگر بازاریاب در دسترس نباشد یا نتواند به سوال های مشتری پاسخ دهد، فرصت فروش دستگاه کارتخوان را از دست می دهد. دسترس بودن به معنی حضور فیزیکی نیست، بلکه شما می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی به سوال های مشتری پاسخ دهید.

  1. به روش درست پیگیری نکردن

زیاد پیگیر کردن یا پیگیری کم، هر دو باعث اختلال در فروش دستگاه کارتخوان می شود. اگر یکسره به فروشگاه هایی که قبل از این از محصول های شما خریداری کرده اند بروید، احتمال دارد باعث اذیت آن ها شوید. فراموش کردن مشتری نیز باعث می شود شانس فروش دستگاه کارتخوان را از دست بدهید. بنابراین خوب است که درست و با برنامه پیگیری کنید. با یک برنامه پیش بروید و به افرادی که هنوز دستگاه کاتخوان تهیه نکرده اند مراجعه کنید و پیگیر علت آن شوید.

 

  1. عدم توجه به امانت داری

توجه نکردن به امانت داری در اطلاعات مشتری ها یکی دیگر از اشتباه های متداول بازاریابی دستگاه کارتخوان است. به عنوان یک بازاریاب موفق، باید در حفظ اطلاعات مشتری بکوشید. این امانت داری باعث اعتماد مدیر فروشگاه به بازاریاب می شود. در صورتی که اطلاعات یک مشتری را در اختیار دیگر بازاریاب ها یا شرکت ها قرار دهید، کم کم از کار بازاریابی کنار گذاشته خواهید شد.

  1. عدم وجود یک روش هوشمندانه در بازاریابی

نداشتن یک استراتژی فروش برابر است با شکست. با در پیش گرفتن یک استراتژی خاص در هر دوره زمانی می توانید از این اشتباه همیشگی بازاریابی جلوگیری کنید. این روش کسب و کار، می تواند برنامه ریزی جهت سر زدن به اصناف مختلف یا روش های گسترده تر و حرفه ای تری باشد.

استراتژی خود را هر هفته یا هر دو هفته مورد بررسی قرار دهید، مشکل ها و ایرادهای آن را مشخص و بررسی کنید. با این روش به مرور می توانید بهترین استراتژی را انتخاب کنید. با افراد با تجربه مشورت کنید تا از راه کارهای آن ها نیز بهره مند شوید.

  1. از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

شبکه های اجتماعی بخش از زندگی روزمره مردم شده است. بازاریابی دستگاه های کارتخوان، بدون حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی کاری بیهوده است. عدم توجه به ظرفیت شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از اشتباه های متداول بازاریاب ها است. با این روش می توانید از رقبا پیشی بگیرید.

شما می توانید صاحبان کسب و کارهای زیادی را در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، تلگرام و لینکدین پیدا کنید. از بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی به جای تبلیغ استفاده کنید. شما می توانید به جای تبلیغ از ویژگی ها و کاربردهای دستگاه کارتخوان بگویید و آموزش دهید.

 

  1. عدم مطالعه

روش های بازاریابی هر روز به روز می شوند. دسترسی و پیدا کردن اطلاعات تخصصی در مورد بازاریابی دستگاه کارتخوان سخت و دشوار است، اطلاعات تخصصی در مورد بازاریابی دستگاه کاتخوان به راحتی در هر سایت و کتابی نمی توان یافت، اما اطلاعات کلی در مورد روش های بازاریابی به شما در بهبود روند فروش کمک می کند.

هم در مورد کسب و کار خود یعنی بازاریابی مطالعه کنید و هم مطالعه آزاد داشته باشید. مطالعه قدرت بیان شما را افزایش می دهد، دایره کلمات شما بیشتر می شود در هنگام فروش دستگاه کارتخوان به کمک تان می آید.

  1. عدم توجه به رقبا

آنالیز رقیب ها از موارد مهم برای موفقیت در فروش است. اطلاعات نداشتن در مورد رقبا، یکی دیگر از اشتباه های بازاریاب ها است. آنالیز کردن رقیب هایی که دستگاه کارتخوانی مشابه می فروشند برای شما کمک بزرگی است. آنالیز رقبا به شما کمک می کند تا دید بهتری از فروش، روش های کسب و کار و گستردگی آن داشته باشید. بهتر است هم بازاریاب های حضوری و هم آنلاین را آنالیز کنید.

  1. عدم نوشتن تجربه ها

نوشتن موفقیت ها و شکست ها از تعامل با مشتری ها بسیار سودمند است. با این کار شما می توانید روش بازاریابی مختص به خودتان را ایجاد کنید. تجربه ای که امروز کسب کرده اید را به سرعت فراموش می کنید پس برای پیشگیری از فراموشی، تجربه خود را یادداشت کنید. نوشته هاتان را هر هفته مرور کنید و در تعامل های بعدی از آن استفاده کنید.

با دوری از این اشتباه ها می توانید راحت فروش خود را بیشتر کنید. با عدم تکرار اشتباه بازاریاب های دیگر، شما می توانید موفق تر از دیگران باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد