برای فروش دستگاه کارتخوان چطور تبلیغ طراحی کنیم؟

وقتی شما تبلیغ می کنید، برای آن هزینه پرداخت می کنید و نگران این هستید که آیا خریداران دستگاه کارتخوان با شما تماس می گیرند یا مراجعه می کنند. مسلما انتظار دارید که فروش شما بیشتر شود و در پی آن سود بیشتری دریافت کنید اما این اتفاق ها بعد از تبلیغ برای شما رخ نمی دهد. در این موقع احساس می کنید که پول خود را هدر داده اید. در این جا شما را با راه کارهایی برای یک تبلیغ مناسب آشنا می کنیم.

 

یک استراتژی خوب انتخاب کنید

برخی از فروشنده های دستگاه کارتخوان فکر می کنند که اگر متن خوبی داشته باشند، تبلیغ خوبی خواهند داشت ولی موفق بودن یک تبلیغ به استراتژی آن بر می گردد و برای یک تبلیغ خوب باید استراتژی مناسبی داشته باشید.

برای یک استراتژی خوب، باید متن تبلیغ بر حسب نوع رابطه ای که بین کسب و کار مشتری با دستگاه کارتخوان هست، تعیین شود. در این روش تبلیغ شما باید از ویژگی مدل های دستگاه کارتخوان و هدف و ارزش های شغل خریدار آن دستگاه بگوید.

 

بهبود طراحی تبلیغات

اگر شما استراتژی درستی را انتخاب نکنید حتی اگر یک فونت زیبا هم در تبلیغ خود استفاده کنید یا یک تصویر عالی داشته باشید تبلیغ شما نمی تواند موفق باشد. این را در نظر داشته باشید که یک تبلیغ خوب دارای یک استراتژی درست و اجرای کامل است. استراتژی تاثیر بیشتری از تبلیغ دارد.

ممکن است شما هم تبلیغی را دیده باشید که ظاهر زیبایی ندارد اما فروش بالایی را بدست آورده است. دلیل آن این است که فرد از استراتژی مناسبی برای کسب و کار خود استفاده کرده است.

 

مخاطب درست

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید این است که مخاطب درست را برای تبلیغ انتخاب کنید و تبلیغ درست تان را به مخاطب نامناسب نگویید، بلکه مطالب درست خود را برای خریدار مناسب تبلیغ کنید. یعنی که متن درست و انتخاب تبلیغ مناسب برای بازار هدف مناسب. پس در استراتژی که می خواهید انتخاب کنید ابتدا باید بازار هدف را معین کنید و با توجه به آن یک مدل از دستگاه های کارتخوان که برای آن بازار مناسب است را تبلیغ کنید.

 

تبلیغات درست

در تبلیغات معمولا مطالب زیادی نوشته نمی شود و این موضوع نکته مهمی است. تصور کنید یک کارت ویزیت چاپ گرفته اید و در آن نام و شماره تماس را نوشته اید.

شما با این کارت ویزیت می توانید خود را معرفی کنید و نباید انتظار بیشتری داشته باشید. شما نباید انتظار داشته باشید که خریدار دستگاه کارتخوان تحت تاثیر کارت ویزیت قرار گیرد و حتما از شما دستگاه پوز بخرد. شما باید به این نکته توجه کنید که کارکرد هر تبلیغ چه چیزی است و هدف از آن تبلیغ چیست.

تصور کنید که با همین مطالب به همراه یک یا دوعکس یک تراکت تبلیغی طراحی کرده اید و آن را در بازار هدف تبلیغ کرده اید، اطمینان داشته باشید که این تراکت نیز سودی برای شما ندارد و خریداری را جذب نمی کند. با این نوع تبلیغات کمتر اتفاق می افتد که خریدار دستگاه کارتخوان جذب شود.

به این نکته باید توجه کنید که افراد تبلیغات را نمی خواهند، به جز این که قول چیزی را به آن ها بدهید.

 

طرح و نقشه مناسب

برای داشتن یک تبلیغ موفق باید یک استراتژی انتخاب کرد، یعنی طرح و نقشه معین کرد. بدین معنی که برای تبلیغ خود یک طرح یا نقشه مناسب داشته باشید.

شما چه انتظاری از خریدار احتمالی کارتخوان دارید؟ این که به صورت حضوری به دفتر شما مراجعه کنند یا با دفتر تماس بگیرند؟

به شماره همراه شما زنگ بزنند؟ و یک دستگاه کارتخوان خریداری کنند. اگر چنین چیزی می خواهید باید جواب این سوال ها را به شکل درستی پاسخ دهید که چگونه می خواهید خریدار دستگاه کارتخوان را وادار به چنین کاری کنید؟

به طور مثال، یک فروشنده قصد دارد تا تبلیغ یک دستگاه کارتخوان را انجام دهد، با توجه به این که به کار تبلیغات تسلط کافی ندارد. یک تراکت به این صورت که قسمت بالای آن شرکت ….  نمایندگی …. ارائه و فروش دستگاه کارتخوان و شماره تماس و آدرس را در پایین تبلیغ نوشته شده طراحی می کند.

او از این تبلیغ انتظار دارد که تعداد زیادی خریدار دستگاه کارتخوان به او مراجعه کنند و تعدادی دستگاه کارتخوان بفروشد. ولی در عمل کسی نه تماس می گیرد نه سفارش دستگاه پوز می دهد. به این دلیل که این تبلیغ اصلا جذاب نیست و کسی تمایل پیدا نمی کند که به آن نگاهی بیاندازد.

 

فروشنده دستگاه کارتخوان دنبال چیست؟ یک طرح و نقشه مناسب تبلیغ به چه صورت باید باشد؟

شما می خواهید مشتری های دستگاه کارتخوان به دفتر شما بیایند و دستگاه پوز تهیه کنند؟ یا تماس تلفنی بگیرند و شما مشخصات دستگاه کارتخوان سیار را بدهید و دستگاه به فروش برسد!

این نکته مهمی است که باید با افرادی که با آنها صحبت می کنیم دقیق باشیم. با تمرکز بر روی این افراد متوجه می شویم که فروشنده های دستگاه کارتخوان به چه کسانی علاقه مند هستند که به دفتر بیایند یا تماس بگیرند؟ یا این که در کدام بازار هدف هستند؟ آیا نزدیک دفتر هستند؟ آیا جز صنف یا بازار خاص هستند؟ آیا افراد جوان هستند یا میانسال؟

اگر خریدارهای دستگاه کارتخوان نزدیک دفتر هستند چگونه شما می خواهید خریدارانی که قصد دارند برای خرید حضوری مراجعه کنند را ترغیب کنید؟ خریدار دستگاه کارتخوان به این نیاز دارد که دلیل های قانع کننده ای بشنود تا راضی شود و دستگاه را خریداری کند.

 

نظر شما درباره یک پیشنهاد خوب چیست؟

مثلا ما پیشنهاد می کنیم: ما در همسایگی شما هستیم.

این پیشنهاد خوبی است و افرادی که دوست دارند از دفترهای نزدیک محل کار یا زندگی خود دستگاه کارتخوان خریداری کنند از این پیشنهاد استقبال می کنند.

اگر شما خدمات جانبی یا پشتیبانی مناسب تری نسبت به دیگر فروشنده های دستگاه کارتخوان ارائه دهید و کیفیت خدمات را بهبود بخشید، سرعت کار داشته باشید و یا حتی ارسال رایگان هم اضافه کنید و برای تبلیغ خود طرح و نقشه داشته باشید، بدین صورت بعد از مدتی تبلیغ، تعداد خریداران دستگاه کارتخوان بیشتر می شود. زیرا خریداران این را در نظر دارند که هر موقع مشکلی پیش آمد می توانند حضوری به دفتر فروشنده مراجعه کنند و مشکل را حل کنند.

نتیجه گیری

در نتیجه برای یک تبلیغ مناسب باید مطلب درست را به بازار هدف و یا افراد مناسب ارائه دهید. برای تبلیغ یک طرح و نقشه داشته باشید که به سوال ها پاسخ دهد. برای مثال استراتژی من چیست؟ از چه افرادی انتظار دارم که کاری انجام دهند؟ چگونه می توانم آن ها را ترغیب کنم که این کار را انجام دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد