کدام کارتخوان را بخریم؟ سیار یا ثابت؟

در بازار پرداخت الکترونیک کارتخوان ها، یک نوع ثابت وجود دارد که محدود به مکان و موقعیت هستند و کارتخوان های سیار پرطرفدار که ثابت نیستند. این دو نوع کارتخوان، بین مشتری ها محبوب و پرطرفدار هستند که باعث می شود مشتری ها هنگام خرید این سوال را می پرسند، کدام کارتخوان را بخریم؟ سیار یا ثابت؟ چرا؟
در این مقاله در مورد این دو نوع کارتخوان صحبت می کنیم، تا براساس نیاز و موقعیت شغلی بتوانید یکی از کارتخوان های ثابت و سیار را انتخاب کنید.

کارتخوان سیار چیست؟
از نام این کارتخوان پیداست که جز آن دسته از پوزهایی است که شما می توانید آن را با خود حمل کنید. این نوع کارتخوان به وسیله باتری شارژ می شود که قابلیت استفاده به مدت 8 تا 48 ساعت را دارد. به دلیل قابل حمل بودن این دستگاه پوز دستفروشان در متروها و کنار خیابان بیشتر استفاده می کنند و می تواند با خودشان هر جایی که می خواهند ببرند.
یکی از ویژگی های که در مورد دستگاه های سیار باید به آن توجه کرد میزان شارژدهی باتری کارتخوان سیار با توجه به میزان استفاده و کاربردی که از آن خواهیم داشت متفاوت است. این بدین معنی نیست که یک دستگاه کارتخوان سیار 48 ساعت مداوم شارژ را نگه می دارد، هر چه شما بیشتر از دستگاه استفاده کنید، شارژ دستگاه سیار سریع تر تمام می شود. مانند گوشی همراه که هر چه بیشتر فیلم تماشا کنید، شارژ گوشی سریع تر به اتمام می رسد.

ویژگی های کارتخوان بیسیم
• کوچک
• قابل حمل
• بدون سیم
• قابلیت استفاده در سراسر کشور
• استفاده از تکنولوژی سیم کارت و اینترنت 4G و WIFI

دستگاه کاتخوان ثابت چیست؟
کدام دستگاه کارتخوان سیار یا ثابت؟ چرا؟ برای پاسخ به این سوال، باید هر دو دستگاه را بشناسیم و بررسی کنیم. حالا به دستگاه کارتخوان ثابت می پردازیم. دستگاه کارتخوان های ثابت جز اولین دستگاه های وارد شده به بازار ایران هستند. این دستگاه ها از طریق خط تلفن و یا کابل اینترنت (LAN) تراکنش ها را انجام می دهد.
دستگاه های ثابت مانند دستگاه های سیار قابلیت جابجایی ندارند و شما نمی توانید به راحتی آن را از یک شهر به شهر دیگر جابجا کنید. قابلیت جابجایی دستگاه های ثابت به اندازه بلندی سیم های متصل شده به آن است.

ویژگی های دستگاه پوز ثابت
• داشتن سرعت بالا در انجام تراکنش ها
• سریع روشن شدن و آماده به کار شدن دستگاه
• دارای نور مناسب صفحه ی نمایش
• ایجاد امنیت بالا در هنگامی که تراکنشی در حال انجام است.
• کمترین میزان قعطی ارتباط


کارتخوان ثابت بخریم یا سیار؟ چرا؟
با توجه به توضیح های داده شده، شما می توانید براساس نیازهای کسب و کارتان یک دستگاه را انتخاب کنید. برای شغل هایی که در یک مکان ثابت هستند و جابجایی ندارند کارتخوان ثابت انتخاب مناسبی است. اما برای شغل هایی که جابجایی درون شهری یا برون شهری دارند و کارتخوان باید همیشه همراهاش باشد کارتخوان سیار با عملکرد عالی گزینه مناسب برایشان است.
بسته به شغلی که دارید می توانید از چند نوع کارتخوان استفاده کنید، برای مثال اگر کسب و کار شما در یک مکان ثابت است، مانند سوپرمارکت. شما می توانید علاوه بر کاتخوان ثابت از کارتخوان سیار هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد