رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان چیست؟

دستگاه کارتخوان به دستگاهی گفته می شود که با کشیدن یک کارت بانکی به صورت الکترونیکی وجه انتقال داده می شود و نیازی به پول نقد نیست. به این صورت مبلغ مورد نظر از حساب خریدار کم می شود و به حساب فروشنده منتقل می شود. این دستگاه را به نام پوز نیز می شناسند که (Point of sale) به معنی نقطه فروش است. یکی از موارد مهم در نگهداری و استفاده دستگاه کارتخوان توسط فروشنده رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان است.

 

رمز پشتیبان دستگاه کارتخوان چیست؟

رمز مدیر، پشتیبان و یا سرپرست به رمزی گفته می شود که شماره آن در دستگاه های مختلف یکی نیست. این رمز برای فرد پذیرنده نیست از این رو رمز در اختیار او قرار داده نمی شود. دلیل در اختیار قرار ندادن رمز پذیرنده به فرد دریافت کننده کارتخوان این است که قسمت هایی در دستگاه کارتخوان وجود دارد که نباید تغییر داده شوند یا دستکاری گردند. رمز پشتیبان را پشتیبان و یا شرکت های ارائه دهنده کارتخوان در اختیار دارند.

اگر رمز پذیرنده مسدود شود صاحب دستگاه کارتخوان باید از طریق شرکت یا فردی که کارتخوان را از او خریداری کرده است جهت نصب مجدد نرم افزار مراجعه کند، در این صورت رمز پشتیبان دستگاه کارتخوان بازیابی می شود.

 

رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان چیست؟

رمزپذیرنده، رمزی است که شماره آن برای سامانه های مختلف متفاوت است. این رمز برای هر شرکت ارائه دهنده دستگاه کارتخوان فرق می کند.

 

اگر دستگاه کارتخوان قفل شد، چه باید کرد؟

در صورتی که رمزپذیرنده چند بار اشتباه وارد شود، دستگاه قفل و پذیرنده کارتخوان باید با مرکز پشتیبانی تماس بگیرد. اگر شماره تماس با مرکز پشتیبانی را ندارید، می توانید شماره را از روی رسیدی که دستگاه پوز چاپ می کند، به دست آورید. شما می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و با بخش مسدودی رمز و یا بازیابی رمزپذیرنده صحبت کنید، با ارائه اطلاعاتی مانند شماره پایانه، شماره پذیرنده، شماره کارت ملی دارنده کارتخوان رمز پذیرنده شما بازیابی می شود یا به حالت پیش فرض بر می گردد.

رمز پذیرنده و پشتیبانی دو رمز خیلی مهم در تنظیمات دستگاه کارتخوان هستند که برای استفاده از آن ها باید دقت کنید. بهتر است صاحب کارتخوان رمز پشتیبان را وارد نکند زیرا در صورت اشتباه وارد کردن، بازیابی رمز پشتیبانی کار ساده و آسانی نیست و برای بازگردانی آن باید به صورت حضوری به شرکت ارائه دهنده کارتخوان مراجعه کنید. اگر رمز پذیرنده چند بار اشتباه وارد شود، شما می توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و با ارائه مشخصات دستگاه پوز و اطلاعاتی که لازم است رمز پذیرنده را بازیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد