شماره سریال کارتخوان کجا قرار دارد؟

هر دستگاه کارتخوان شماره سریال منحصر به فرد خود را دارد. شماره سریال کارتخوان روی جعبه و بدنه آن نوشته شده است. اگر کارتخوان خراب شود، به سرقت برود و یا در صورت بروز مشکلات دیگر با ارائه شماره سریال از خدماتی مانند گارانتی، خدمات پس از فروش، ثبت نام و تخصیص مشتری ها می توان استفاده نمود که با استفاده از شماره سریال قابل پیگیری و شناسایی است. از این رو پذیرنده کارتخوان باید از شماره سریال دستگاه کارتخوان خود اطلاع داشته باشد.

 

سریال دستگاه کارتخوان چیست؟
شرکت سازنده و تامین کننده که جواز ارائه دستگاه های کارتخوان را سازمان امور مالیاتی دریافت کرده، شماره سریال کارتخوان را به هر دستگاهی تخصیص می دهد. بعد از دریافت دستگاه کارتخوان و دیگر اطلاعات مانند شماره سریال حافظه مالیاتی، شماره شبای حساب، شرکت تأمین کننده و نوع دستگاه در سامانه ثبت می گردد. شماره سریال عبارتی متشکل از عدد و حروف است، همچنین محل قرارگیری شماره سریال در دستگاه های مختلف متفاوت است.

 

شماره سریال کارتخوان در دستگاه کارتخوان وریفون
در برند وریفون شماره سریال دستگاه نه رقمی است که سه رقم اول با خط تیره جدا می شود. برای مثال شماره سریال دستگاه Verifone vx675 در پشت دستگاه قرار دارد. در مدل های مختلف برند وریفون، ممکن است سریال در قسمت بالا، پایین یا پشت دستگاه نوشته شده باشد.

 

شماره سریال کارتخوان در دستگاه کارتخوان پکس PAX
در دستگاه های پکس نیز شماره سریال در پشت آن حک شده است. شماره سریال این دستگاه ممکن از ترکیبی از عدد و حروف باشد.

 

دریافت سریال کارتخوان با کمک نرم افزار
اگر بنا به دلایلی به سریال دستگاه نمی توانید دسترسی داشته باشید و یا برای اطمینان از صحت شماره سریال روی بدنه دستگاه، با کمک نرم افزار می توانید سریال را شناسایی کنید. در ابتدا باید وارد سیستم عامل دستگاه شوید و سپس به منو مراجعه کنید. در این قسمت گزینه ای برای مشاهده شماره سریال خواهید دید. برای تعمیر دستگاه یا دیگر مواردی که برای دستگاه کارتخوان پیش می آید باید شماره سریال به شرکت یا نماینده فروش و خدمات ارائه داده شود.

برای مشاهده شماره سریال در کارتخوان های وریفون ۶۷۵ و ۶۸۰ به روش زیر عمل کنید:
همزمان با فشار دادن دکمه سبز، دکمه 7 را نیز فشار دهید تا صفحه نمایش درخواست رمز را نشان دهد. بعد از وارد کردن رمز در منوی ظاهر شده گزینه Terminal info را بزنید و دکمه سبز را فشار دهید. با این روش اطلاعات دستگاه مانند شماره سریال قابل مشاهده است.

 

آیا شماره سریال نرم افزاری و شمراه سریال روی بدنه با هم متفاوت است؟
در بعضی از دستگاه های کارتخوان شماره سریال نرم افزاری و سریال حک شده روی دستگاه متفاوت است. دلیل این تفاوت در سریال یک دستگاه کارتخوان ورود حجم زیادی از کارتخوان ها به بازار است که بعضا دیده می شود سریال روی بدنه برخی دستگاه ها با هم مشابه بوده و پنل PSPهای مختلف به دلیل مشابهت سریال ها، تنظیمات دستگاه را قبول نمی کنند. به همین دلیل نمایندگان فروش باید سریال کارتخوان را تغییر دهند. ناگفته نماند که این تغییر سریال فقط در برخی از دستگاه ها قابل اعمال است. البته این تشابه سریال ها و تغییر آن ها مشکلی برای پذیرنده و کارتخوان ایجاد نمی کند و این ناشی از تشابه سریالی است که ممکن است روی کارتخوان های مختلف اختصاص یافته باشد.

 

جمع بندی
برای شناسایی هر دستگاه کارتخوان، شماره سریالی منحصر به فرد به آن اختصاص داده می شود. این شماره ممکن است ترکیبی از عدد یا حروف باشد که معمولا در پشت دستگاه قرار داده شده است و با کمک نرم افزار نیز قابل شناسایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد