بهترین دستگاه کارتخوان کدام است؟

مسلما یک دستگاه کارتخوان بانکی خوب باید دارای قابلیت های بسیار و تکنولوژی به روز باشد تا بتواند تراکنش ها را به سرعت و با امنیت بالا به بهترین وجه انجام دهد. دستگاه های کارتخوان با نام های دستگاه POS و یا پایانه فروش نیز شناخته می شوند که وسیله ای قدرتمند برای کنترل حساب های مالی و فروش به حساب می آیند. دستگاه کارتخوان ابزار بسیار مناسبی برای کسب و کارها است که به کمک آن می توان در مسایل مالی صرفه جویی کرد و همچنین به کاهش اشتباهات انسانی کمک فراوان می کند.
برای انتخاب یک دستگاه کارتخوان باید ویژگی های مورد نیاز دستگاه و حتی صنعتی را که در آن مشغول به فعالیت هستید را بشناسید و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای راه اندازی دستگاه کارتخوان را فراهم کنید.

سیستم POS چیست؟
POS مخفف شده عبارت Point Of Sale است که به مکانی که معاملات در آن انجام می شود گفته می شود. POS دستگاهی است برای پرداخت وجه و جمع آوری هزینه ها استفاده می شود. برای مثال دستگاه پوز در یک رستوران می تواند تمام فرآیندهای سفارش تا پرداخت را مدیریت کند اما در خرده فروشی سیستم پوز می تواند شامل دستگاه کارتخوان، اسکنر، بارکد، چاپگر رسید و مدیریت موجودی باشد.

بدیت ترتیب برای انتخاب دستگاه کارتخوان و سیستم POS باید به کسب و کار و نیازهای که از آن دارید توجه کنید.

سیستم POS همراه با دستگاه کارتخوان چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟
1. صرفه جویی در زمان عملیات اصلی کسب و کار
فناوری های جدید POS سعی بر آن دارند تا تراکنش های مالی در سریع ترین زمان و بهترین کارایی انجام شود. همچنین برای مدیریت برنامه های وفاداری بسیار مفید هستند. در نتیجه در زمان صرفه جویی می شود و باعث افزایش بهره وری می گردد.
با داشتن دستگاه POS مناسب زمان پردازش کاهش می یابد و همچنین در دریافت گزارش های فروش، مدیریت موجودی و حسابداری کمک فراوانی می کند. انتقال داده های دستی روش قدیمی برای فروش در یک کسب و کار است، سیستم POS این انتقال را با استفاده از نرم افزار یکپارچه مناسب انجام می دهد.

2. کاهش خطاهای انسانی در محاسبات
استفاده از بارکد خوان و رابط های لمسی با کاربرد آسان در سیستم های POS به کاهش خطاهای انسانی کمک فراوانی می کند. اضافه کردن صورتحساب با دستگاه POS و فشردن کلید تایید و انتخاب مبلغ توسط فرد، ممکن است با اشتباه مواجه شود و دارای خطای انسانی است. ترمینال EFTPOS می تواند با دستگاه POS یکپارچه شود و انتقال مبلغ از POS به کارتخوان EFTPOS به صورت مستقیم انجام شود. داشتن این سیستم از بروز خطای انسانی جلوگیری می کند.

3. حرفه ای بودن کسب و کار حتی در مشاغل کوچک، تجربه خرید مشتری را بهبود می بخشد.

4. با داشتن ویژگی های کارآرا، کسب و کارهای کوچک را توسعه بخشد.

5. اطلاعات رفتاری مشتری در برنامه وفاداری استفاده می شود، جمع آوری می کند.

6. دوره های افزایش یا کاهش فروش و موارد محبوب هر کسب و کاری قابل شناسایی است.

7. بینش ارزشمندی در زمینه فروش و مدیریت موجودی فراهم می نماید.
سیستم های POS ابتدایی گزارشی مفصل از فروش در اختیار شما قرار می دهند اما سیستم های POS پیچیده تجزیه و تحلیل عملکرد فروش مکان های مختلف، بخش ها و کارمندان را نیز انجام می دهد. همچنین امکان دریافت داده هایی در زمینه فروش، سود، فروش متوسط مشتری و تاثیر تبلیغ بر روی فروش وجود دارد. داشتن این اطلاعات به شما کمک می کند تا برنامه ریزی و مدیریت مناسبی در جهت بهبود کسب و کارتان داشته باشید.

8. تجربه مشتری را بهبود بخشید
CRM مدیریت مناسب ارتباط با مشتری است که با دانش به وجود می آید. فناوری POS می تواند به کسب و کارها در این زمینه کمک کند. بعضی از دستگاه های POS به پذیرنده این امکان را می دهد که براساس الگوی خرید، پرووفایل مشتری ایجاد کند و بازاریابی و تبلیغات را به صورت هدفمند پیش ببرند.

ویژگی های یک دستگاه کارتخوان

  • کارآرایی راحت و آسان
  • دارای ویژگی آفلاین باشد تا در صورت قطعی برق، اتصال به شبکه برقرار باشد
  • گزارش گیری در زمان واقعی
  • حفظ حریم خصوصی داده ها
  • انجام تراکنش با تمام کارت های بانکی
  • قابلیت خواندن تراشه های RMV (جهت خواندن اطلاعات کارت های تماسی و غیرتماسی)
  • امکان ادغام با نرم افزار افزودن ارزش (به عنوان مثال حسابداری، تجارت الکترونیکی، رزروها، وفاداری و غیره)
  • سیار بودن دستگاه POS
  • مقاوم در برابر ضربه
  • آنتن دهی خوب
  • دارای مصرف باطری پایین (در صورت سیار بودن)
  • دارای امنیت بالا
  • کارآمد و سرعت بالای تراکنش
  • فعال سازی آسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد