در آینده پرداخت های غیر تماسی چگونه خواهند بود؟

در این روش اطلاعات و داده ها را به صورت غیر تماسی بین دستگاه ها و برنامه های هوشمند تبادل می گردد. این نوع پرداخت بدون نیاز به پول نقد و کارت بانکی تراکنشی امن را انجام می دهد. در پرداخت غیرتماسی خطاها کاهش پیدا کرده و ایمنی افزایش پیدا می کند. پرداخت های غیرتماسی می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین باشد. پول نقد مانند گذشته دیگر ارزشمند نیست و کارایی آن نسبت به گذشته کمتر شده است.

برای این که بدانیم آینده پرداخت ها به چه صورت خواهد بود و پرداخت های غیرتماسی در آینده چطور عمل خواهند کرد با ما همراه باشید

• پرداخت های غیرتماسی بخش اصلی روند پرداخت خواهند شد.
• آیا پرداخت های غیرتماسی بازار را تغییر خواهند داد؟
• اشکالاتی که در حال حاضر ممکن است بر سر راه پرداخت های غیرتماسی باشد

 

پرداخت های غیر تماسی بخش اصلی روند پرداخت خواهند شد
بیش از ده سال است که پرداخت های غیرتماسی وجود دارند و در انگلستان و استرالیا این تکنولوژی رایج است. در کشوری مانند آلمان که به پول نقد علاقه فراوان دارند برای اولین بار در سال 2020 پرداخت از طریق کارت آمار بیشتری نسبت به پرداخت نقد داشته است. شرکت Euromonitor International طی تحقیقاتی که انجام داده است ادعا می کند: “استفاده از پول نقد 30درصد کاهش یافته است. پرداخت های غیرتماسی برای مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.”
این انتظار می رود که پرداخت های غیرتماسی، معاملات سراسر جهان را متحول کند. در این روش پرداخت مشکلات و خطاها کاهش می یابد و منافع بیشتری برای افراد جامعه دارد. در آینده پرداخت های غیرتماسی علاوه بر بعد فرد در صنایع مختلف نیز تاثیر فراوانی دارد.

با پیشرفت فناوری و بالا رفتن سطح آگاهی و انتظار مردم، همه می کوشند تا کسب و کار خود را به سمت روش های امن ومطمئن پیش ببرند. یکی از روش های امن، پرداخت غیرتماسی است که به پول نقد و کارت بانکی نیازی نیست. برای پرداخت های غیرتماسی از برنامه های هوشمند تلفن همراه استفاده می شود. به طوری که حجم استفاده از روش‌ های آنلاین در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به مقدار ۵۰ درصد رشد کرد.

آیا پرداخت های غیرتماسی بازار را تغییر خواهند داد؟
علاوه بر پرداخت های غیرتماسی که بدون پول و کارت بانکی قابل انجام هستند، موارد دیگری نیز در این حوزه وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت. شرکت ها با داشتن محصولات دیجیتالی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر هستند که محصولات بیشتری را وارد بازار کنند. همچنین پرداخت و ارتباط های بین سازمانی طوری پشتیبانی شود که کارها به صورت دستی نباشد. از دیگر موارد می توان به ارزهای دیجیتال اشاره کرد که مانند دارایی های ارزشمندی همانند طلا هستند و باعث دگرگونی در جهان شده اند. هر چند که این رمزارزها فیزیکی نیستند و جز دارایی های دیجیتال به حساب می آیند.

 

اشکالاتی که در حال حاضر ممکن است بر سر راه پرداخت های غیرتماسی باشد

  • برای پرداخت به روش غیرتماسی به دستگاه های کارتخوان و ترمینالی که به فناوری NFC مجهز باشند نیاز است.
  • این روش ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد.
  • فرآیند احراز هویت پیچیده و زمان بری دارد.

 

جمع بندی
با توجه به پیشرفت تکولوژی و نیازهای روزمره روش پرداخت درحال تغییر و بهبود است. با ورود به سال 2021 آینده پرداخت ها شخصی تر و متناسب تر خواهد شد. کسب و کارها با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند تا از نیازهای آن ها آگاه شوند و تجربه یک خرید بهتر را به آن ها ارائه دهند. با توجه به این که جابجایی پول نقد همچنان ادامه دارد اما پرداخت های دیجیتال و غیرتماسی جایگاه خود را پیدا کرده اند. با گسترش این تکنولوژی راه را برای یک جامعه بدون پول نقد هموار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد