اتصال چند حساب به یک کارتخوان

کار پرداخت در جوامع امروزی با پیدایش دستگاه های کارتخوان، راحت و سریع شده است. با استفاده از دستگاه های کارتخوان، فروشندگان کالای خود را به راحتی می فروشند و در همان لحظه مبلغ را به وسیله کارتخوان دریافت می کنند. استفاده از کارتخوان خرید را برای خریداران هم آسان کرده است و دیگر نیازی به پرداخت پول نقد، صرف زمان در صف های طولانی بانکی نیست. برای اطلاع از اینکه آیا امکان فعال کردن چند حساب کاری به یک کارتخوان هست در ادامه با ما همراه باشید.

 

انواع خدمات دستگاه های کارتخوان
دو نوع خدمات را کارتخوان ها ارائه می دهند. افراد از خدمات کلی که کارتخوان ها ارائه می دهند مطلع هستند و خدمات سفارشی خرید و فروش را بیشتر می کند.

 

خدمات کلی قابل ارائه دستگاه کارتخوان
•    انجام خرید و پرداخت هزینه
•    پرداخت قبوض
•    خرید شارژ تلفن همراه از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل
•    مشاهده موجودی حساب
•    گزارش گیری از تراکنش های روزانه

 

خدمات سفارشی قابل ارائه دستگاه های کارتخوان
این نوع خدمت روند مالی کسب و کارها را رونق می بخشد. همچنین بسیاری از نیازهای بانکی فروشندگان را برطرف می کند. بدین صورت مراجعه به بانک کمتر شده و در زمان نیز صرفه جویی می شود.

• امکان وصل کردن به کامپیوتر که با اتصال مستقیم کارتخوان به سیستم فروش پذیرنده صورت می گیرد

• امکان اتصال به پرینتر جهت چاپ رسید کاغذی و همچنین رسید حرارتی

• اتصال به بارکد خوان جهت خواندن بارکد قبوض (با این روش وارد کردن دستی قبض و پرداخت حذف می شود و در نتیجه خطا کاهش می یابد)

• قابلیت گرفتن شناسه واریز در هنگام خرید که منجر به کنترل ‌های مورد نیاز در روند کار می گردد.

• اتصال چند حساب به یک کارتخوان

• امکان واریز سهم هر یک از ذینفعان یک تراکنش به حساب‌ های جداگانه آن ها

• قابلیت انتخاب نحوه تسویه تراکنش که پذیرنده کارتخوان نحوه واریز تراکنش به ‌حساب متصل به کارتخوان را تعیین کند.

 

اتصال چند حساب به یک کارتخوان
موضوع اتصال چند حساب به یک کارتخوان مربوط به سال هایی می شود که فروشندگان دارای چند دستگاه کارتخوان بودند. فروشندگان تمایل داشتند که هر دستگاه را به یک حساب بانکی وصل کنند. مشکل چند کارتخوانی باعث شد مسئولین به فکر باشند تا چند حساب به یک کارتخوان متصل باشد در این صورت نیازی نبود تا فروشندگان کارتخوان های متعدد نصب کنند.

 

اتصال چند حساب به یک کارتخوان ایده خوبی است؟
قبل از سال 1399 بسیاری از دستگاه های کارتخوان امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان را داشتند. برخی از شرکت ها مانند فن آوا، پاسارگاد، پرداخت نوین و … این ویژگی را ارائه می دادند البته آن موقع هنوز مشکل مغایرت حساب ها وجود نداشت و امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان وجود داشت.
اگر  فرد در یک دستگاه کارتخوان کارت بکشد و مبلغ به حساب دیگری واریز شود به این مشکل مغایرت حساب گفته می شود. پس از بروز چنین مشکلی بانک و شرکت مورد نظر وظیفه دارند تا مشکل را پیگیری و رفع کنند. به همین علت قانونی در سال 1399 وضع شد که امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان را متوقف کرد.

 

جمع بندی
این قابلیت با توجه به اینکه کار کسب و کارها را راحت می کند و از تعدد دستگاه های کارتخوان جلوگیری می کند دارای ریسک می باشد. مغایرت حساب ها ممکن است باعث شود تا پول به حساب دیگر اشتباها واریز گردد. پس از این که مشکل مغایرت حساب به وجود آمد افراد باید پیگیری فراوانی برای رفع مشکل انجام دهند. همچنین بانک و شرکت ارائه دهنده وظیفه دارند تا مشکل را پیگیری و برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد