نگهداری از دستگاه کارتخوان (قسمت اول)

امروزه کسب و کارها به دستگاه کارتخوان وابسته هستند به همین دلیل نگهداری و اطمینان از عملکرد خوب دستگاه برای آن ها مهم می باشد. زمانی که دستگاه های کارتخوان به خاطر استفاده نامناسب در عملکردشان دچار اختلال می شوند در فروش توقف ایجاد می شود و در آن هنگام ممکن است مشتری پول نقد برای خرید کلا به همراه نداشته باشد. برخی از اختلالاتی که برای دستگاه کارتخوان پیش می آید مربوط به بانک یا شرکت صادرکننده می باشد اما روش هایی وجود دارد که پذیرنده دستگاه کارتخوان با رعایت این موارد می تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه کارتخوان شود.

 

افرادی که مستقیم با دستگاه کارتخوان کار می کنند، چطور از آن استفاده کنند
همانند دیگر دستگاه ها، اگر از دستگاه کارتخوان نیز به درستی مراقبت نشود، عملکرد پایینی خواهد داشت. استفاده روزمره از دستگاه کارتخوان و نیاز مداوم به آن، می طلبد که پرسنل با روش استفاده و نگهداری از دستگاه کارتخوان آشنا شوند تا به طور صحیح از دستگاه کارتخوان استفاده کننند.

 

مشاوره و راهنمایی گرفتن از یک متخصص برای استفاده از دستگاه کارتخوان
مراقبت و نگهداری از تجهیزات کسب و کار امری ضروری است که داشتن یک مشاور یا متخصص در این راه به شما کمک می کند. بنابراین ارتباط با یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات برای بررسی و تعمیر دستگاه کارتخوان به شما در نگهداری آن کمک فراوانی می کند. بهتر است از  شرکت هایی که پشتیبانی 24 ساعته ارائه می دهند مشاوره بگیرید تا در صورت بروز مشکل، در کمترین زمان آن را برطرف کنند.

 

هنگام تحویل کارتخوان آن را بررسی کنید
پیس از خرید دستگاه کارتخوان، دستگاه و تمام تجهیزات جانبی آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. پس از نصب و راه اندازی دستگاه، آن را چک کنید تا مطمئن شوید دستگاه درست کار می کند و اختلالی در اتصال به شبکه و … وجود ندارد.

تمیز کردن دستگاه کارتخوان
هد مغناطیسی بخش مهمی از دستگاه کارتخوان است. زمانی که کارت از روی نوار مشکی کارت بانکی کشیده می شود، هد مغناطیسی اطلاعات را از روی آن می خواند. بنابراین هد مغناطیسی باید تمیز باشد و گرد و غباری روی آن نباشد. از این رو هرگز اشیای دیگر را روی آن قرار ندهید. خوب است که گاهی اوقات دستگاه را خواموش کنید و یک دستمال نرم را روی آن قسمت بکشید تا تمیز شود.

 

از باتری دستگاه کارتخوان چطور نگهداری کنیم؟
چند نکته در مورد این که چگونه از باتری دستگاه کارتخوان مراقبت کنیم تا عمر طولانی تری داشته باشد.
•    به مدت 2 ساعت دستگاه را شارژ کنید
•    زمانی که دستگاه را شارژ کردید، میزان نگه داشتن شارژ را اندازه گیری کنید تا در دفعه های بعد از میزان عمر باتری مطمئن باشید. احتمال دارد با گذشت زمان از عمر باتری کم شود و ساعت کمتری شارژ را نگه دارد.
•    قبل از رسیدن شارژ به 15 درصد، آن رو دوباره شارژ کنید.
•    از شارژرهای اصلی دستگاه کارتخوان برای شارژ استفاده کنید. استفاده از شارژ های نامناسب به دستگاه آسیب می رساند و از عمر باتری نیز کم می کند.
•    همیشه دستگاه را روشن نگذارید.
•    زمانی که دستگاه روشن است یا نرم افزار در حال لود شدن است، هرگز باتری را خارج نکنید.
•    زمانی که کابل شارژ را به دستگاه وصل می کنید مواظب باشید تا سوکت نشکند و یا کابل خم و پاره نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد