نگهداری از دستگاه کارتخوان (قسمت دوم)

مکان درج سیم کارت
•    سیم کارت را در مکان آن قرار دهید. سیم کارت باید به درستی در جای خود قرار داده شود.
•    سیم کارت را با ضربه و فشار در محل قرار ندهید تا باعث شکسته شدن سیم کارت یا پین ها نشود.
•    دستگاه را در محل هایی که آلوده هستند و یا گرد و غبا ردارند نگذارید، مکان های تمیز و خشک برای کاتخوان مناسب تر است.
•    هنگام کار با دستگاه مطمئن شوید که دست هایتان کثیف و روغنی نیست.
•    سیم کارت های نانو و میکرو برای دستگاه کارتخوان مناسب نیستند.

 

هنگام قرار دادن رول کاغذی در دستگاه دقت کنید
این قسمت از دستگاه کارتخوان نیز باید مانند دیگر بخش ها تمیز و بدون گرد و غبار باشد.
هر کاغذ رولی برای یک دستگاه مناسب است، به ضخامت کاغذ و رنگ چاپ مورد استفاده در آن دقت کنید.

 

امنیت دستگاه کارتخوان
دستگاه کارتخوان نیز نوعی سیستم کامپیوتری به حساب می آید اما در سایز کوچک و با عملکردی متفاوت هستند. طراحی این دستگاه به صورتی است که امنیت در آن ها لحاظ شده است اگر پیچ های دستگاه دستکاری شوند یا به دستگاه ضربه وارد شود به حالت قفل در می آیند. در صورت بروز چنین مشکلی شرکت پشتیبان می تواند مشکل را برطرف کند. اگر پیچ های دستگاه باز شوند و یا دستکاری شوند باعث می شود که اطلاعات داخلی و نرم افزاری کارتخوان از بین برود. پس بهتر است در صورت بروز چنین مشکلاتی با تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

لیبل کارتخوان را سالم نگه دارید
برای هر دستگاه کارتخوان یک لیبل در نظر گرفته شده است. این شماره سریال مانند یک شناسنامه است. این شماره باید روی دستگاه کارتخوان نیز هک شده باشد. این شماره سریال را از طریق منوی نرم افزاری نیز می توانید ببینید و چاپ کنید. برای دریافت خدمات پس از فروش ارائه این شماره سریال الزامی می باشد. بنابراین با دقت از این شماره مراقبت کنید تا در صورت بروز مشکل با ارائه آن از خدمات پشتیبانی بهره مند شوید.

 

هنگام دریافت پیام های غیرعادی چه کنیم
گاهی روی دستگاه کارتخوان پیام های غیرعادی مشاهده می شود که بهتر است برای پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی با پشتیبانی و تعمیرکاران مجاز تماس بگیرید و موضوع را با آن ها در میان بگذارید.

 

از قطعات دستگاه مراقبت کنید
باطری، کابل، در پرینتر، برد، غلتک و … از قطعات کارتخوان به حساب می آیند. از هر کدام از این قطعات باید به خوبی مراقبت کرد.

 

نتیجه گیری
نگهداری از دستگاه کارتخوان کار سختی نیست اما به توجه و دقت نیاز دارد. این مراقبت و نگهداری در عمر دستگاه و کارآرایی آن تاثیر به سزایی دارد. این مراقبت و نگهداری از زمان خرید دستگاه شروع می شود. دستگاه را همیشه روشن نگذارید، به آرامی قسمت های مختلف آن را پاک کنید. محیط خیلی گرم مکان خوبی برای دستگاه کارتخوان نیست. برای بهبود عملکرد باتری در شارژ کردن آن دقت کنید و دیگر موارد که در مقاله به آن پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد