خرابی دستگاه کارتخوان

در سال های گذشته استفاده از دستگاه کارتخوان بسیار رواج پیدا کرده است و امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا، مردم به پرداخت الکترونیک علاقه مند شده اند زیرا با این روش نیازی نیست با پول نقد تماس داشته باشند. اما خرابی دستگاه های الکترونیک از مهم ترین و اصلی ترین نگرانی ها در این حوزه می باشد. ممکن است دستگاه کارتخوان در طول عملکرد خود دچار خرابی شود و نتواند نیازهای پذیرنده را برطرف کند. شما می توانید برخی اقدامات جهت برطرف کردن مشکل را انجام دهید. خرابی کارتخوان می تواند دلیل های مختلفی داشته باشد، مانند:

•    فراموش شدن رمز ورود به دستگاه
•    بروز مشکل در قسمت کشیدن کارت
•    به هم خوردن تنظیمات دستگاه
•    به هم خوردن منوی دستگاه
•    قطع ارتباط دستگاه با شبکه اصلی
•    خرابی قطعات داخلی دستگاه
•    بروز مشکل در قسمت نرم افزاری دستگاه

 

البته به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که یکی از خرابی های فوق را در دستگاه کارتخوان خود مشاهده کردید حتما اقدامات لازم را برای تعمیر انجام دهید و با شرکت مربوطه تماس بگیرید. در ادامه نیز به تعمیرات دستگاه کارتخوان می پردازیم.

 

اگر کارتخوان خراب شد، چه کنیم؟
تعمیر دستگاه کارتخوان نیازمند تخصص و حرفه می باشد، شما می توانید بعد از مشاهده خرابی در دستگاه کارتخوان، آن را خاموش کنید، چند دقیقه ای صبر کنید و سپس دستگاه را روشن کنید. اگر بعد از روشن کردن مشکل همچنان پابرجا بود، با شرکت خدمات پس از فروش آن تماس بگیرید. یکی دیگر از راه های رفع مشکل مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه کارتخوان می باشد. در صورتی که خرابی دستگاه جدی بود، بهتراست اقدامی نکنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

 

زمان تعمیر دستگاه کارتخوان
اگر هنگام کار با دستگاه کارتخوان به این نتیجه رسیدید که به تعمیر نیاز دارد، بلافاصله با تعمیر کار تماس بگیرد و فرصت را از دست ندهید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تعمیر دستگاه را به تعویق بیاندازید، امکان دارد مشکلات بیشتری برای دستگاه به وجود آید، از این رو بهتر است در سریع ترین زمان ممکن برای تعمیر دستگاه کارتخوان اقدام کنید. با تعمیر به موقع دستگاه کارتخوان، سریع تر به انجام تراکنش های روزانه خود بر می گردید. همچنین توجه داشته باشید که خرابی دستگاه کارتخوان با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد، برای مثال دستگاه های بی سیم خطاهای بیشتری دارند و دلیل این خطاها رعایت نکردن اصول نگهداری از این نوع کارتخوان ها می باشد.

 

مسلما تعمیر دستگاه کارتخوان یک سری هزینه دربرخواهد داشت و مقدار هزینه به نوع خرابی دستگاه کارتخوان بستگی دارد. اگر تعمیر دستگاه کارتخوان به قطعه خاصی نیاز داشته باشد، هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد زیرا علاوه بر پرداخت دستمزد باید قطعه مورد نیاز را هم خریداری کنید.

 

در نتیجه با مراقبت و رعایت اصول نگهداری از دستگاه کارتخوان می توانید عملکرد آن را بهبود بخشید و از خرابی های پیش رو پیشگیری کنید. همچنین مراقبت و نگهداری از دستگاه کارتخوان باعث می شود طول عمر دستگاه نیز بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد