برای دستگاه کارتخوان از چه سیم کارتی استفاده کنیم؟

سیم کارت همراه اول یا ایرانسل؟
بعد از خرید کارتخوان، انتخاب سیم کارت مناسب برای آن یکی از مشکلات متداول است. نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این است که تمامی سیم کارت های موجود در بازار ایران (همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و…) روی دستگاه کارتخوان کار می کنند و وجه تمایز آن ها در پهنای باند و آنتن دهی است. در صورتی که مشکلی در دستگاه کارتخوان به وجود آید، ممکن است پشتیبان از شما بخواهد تا که دستگاه کارتخوان را با سیم کارت دیگری امتحان کنید، البته منظور این نیست که اپراتور روی دستگاه کارتخوان کار نمی کند. پهنای باندی که هر شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی برای سیم کارت های خود در نظر می گیرید در آنتن دهی دستگاه کارتخوان بسیار مهم است. مانند زمانی که مشکل قطعی برق به وجود آمده بود، تعدادی از اپراتورها پهنای باند خود را کاهش دادند تا در مصرف برق صرفه جویی شود و این مشکلاتی برای دستگاه های کارتخوانی که از این اپراتورها استفاده می کردند، به وجود آورده بود.

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اپراتور انتخابی باید در محل استفاده کارتخوان آنتن دهی مناسبی داشته باشد. هرچند که آنتن دهی دستگاه های کارتخوان نسبت به تلفن های همراه ضعیف تر است. خوب است قبل از خرید سیم کارت برای دستگاه کارتخوان، ابتدا آنتن دهی آن را با یک گوشی همراه امتحان کنید تا از سرویس اینترنت آن مطمئن شوید.

فعال بودن سیم کارت و اینترنت
بعد از خرید سیم کارت باید منتظر باشید تا از طرف اپراتور فعال شود اما امروزه اکثر اپراتورها به صورت آنی سیم کارت را فعال می کنند و نیازی به منتظر ماندن نیست. بعد از آن سیم کارت را در گوشی همراه قرار دهید و تماس برقرار کنید. منتظر باشید تا تلفن از سمت دیگر پاسخ داده شود. بعد از آن به سراغ تنظیمات اینترنت بروید و با توجه به اپراتور انتخابی تنظیمات مربوطه را وارد کنید.

همچنین با مراجعه به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی نیز می توانید درخواست فعال سازی اینترنت سیم کارت را داشته باشید. بعد از انجام تنظیمات اینترنت، با استفاده از مرورگر گوشی، سایتی را باز کنید تا از وصل بودن اینترنت مطمئن شوید. بعد از این مرحله سیم کارت شما آماده استفاده در دستگاه کارتخوان می باشد.

چه بسته اینترنتی برای سیم کارت کارتخوان تهیه کنیم؟
نیازی به خرید بسته اینترنتی ندارید زیرا برای انجام تراکنش ها آنچنان تبادل دیتای سنگینی نیاز ندارد. اگر سیم کارت مورد استفاده شما اعتباری می باشد می توانید 5 تا 10 هزار تومان شارژ کنید. این شارژ برای شش ماه یا حتی بیشتر کافی است البته به میزان استفاده شما از دستگاه بستگی دارد.

چند نکته برای افرادی که از کارتخوان کم استفاده می کنند
در صورتی که از دستگاه کارتخوان کم استفاده می کنید، ماهی یک بار سیم کارت را در یک گوشی قرار دهید و یک تماس حداقل 20 ثانیه ای برقرار کنید تا سیم کارت به دلیل استفاده نکردن از سمت اپراتور غیرفعال نشود.
از طریق نرم افزارهای مربوط به هر اپراتور شارژ سیم کارت را چک کنید تا در صورت لزوم سیم کارت شارژ داشته باشد.
خوب است که برای دستگاه کارتخوان یک سیم کارت جداگانه تهیه کنید، به دلیل این که جای سیم کارت دستگاه های کارتخوان حساس است و موقع جا زدن یا درآوردن ممکن است آسیب ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد