برای پیدا کردن یک عضو خوب چه کنیم؟

اکثر افراد برای فروش دستگاه کارتخوان به صورت انفرادی مشغول به فروش دستگاه های کارتخوان هستند. از روش های دیگر فروش دستگاه کارتخوان، جمع آوری تیم فروش و جذب عضو برای تیم فروش دستگاه ها است. به این صورت که با جذب بیشتر عضو فروش، تعداد فروش دستگاه ها بیشتر می شود و سود بیشتری را برای مدیر تیم فراهم می آورد. همچنین مدیر تیم به تنهایی به فروش دستگاه ها نمی پردازد و یک تیم به کار فروش رسیدگی می کند و مدیر می تواند به آموزش افراد دیگر بپردازد. جذب عضو فعال که بتواند فروش تیم را بهبود بخشد از مسایلی است که در جمع آوری تیم خوب اهمیت دارد.

 

برای پیدا کردن عضو خوب چه کنیم؟
یکی از سوال های افرادی که دارای تیم فروش دستگاه های کارتخوان هستند، این است که چگونه یک فرد خوب برای تیم فروش پیدا کنند و یافتن چنین افرادی کمیاب است یا توقعات بالایی دارند. اما همیشه به این صورت نیست و می توان با کمی تلاش فروشندگان خوب را در اطرافتان پیدا کنید.

این گونه افراد کسانی هستند که از کسب و کار شما با شور و شوق صحبت می کنند و حتی امکان دارد که از مشتری های شما باشند. از ویژگی های این افراد این است که محصولات شما را می شناسند و از آن استفاده کرده اند یا تمایل دارند با شما همکاری کنند. در مقابل شما نیز می توانید این افراد را به تیم خود دعوت کنید و از شور و شوق آن ها در راستای بهبود فروش دستگاه کارتخوان بهره ببرید.

 

خصوصیات مهم یک عضو خوب برای تیم فروش دستگاه کارتخوان
• مهربان و با استعداد
• داشتن روابط عمومی
• دوست شدن با مشتری
• سازگاری با دیگران
• انجام کار تیمی
• علاقه مند
• آشنا به تکنولوژی

 

1. افراد بی انگیزه
اشخاصی که انگیزه ندارند یا ایرادگیر هستند را سریعا کنار بگذارید. این اشخاص مناسب همکاری با شما و تیم تان نیستند. از این اشخاص در تیم فروش خود استفاده نکنید. وجود این افراد در تیم فروش باعث می شود تا این روحیه به افراد دیگر تیم نیز منتقل شود و از انرژی و انگیزه تیم فروش کم می کند. افرادی که برای فروش انگیزه ندارند باعث می شوند تا شما از اهدافتان فاصله بگیرد و همچنین زمانی  را که برای این افراد می گذارید به هدر داده اید.

 

2. افراد مناسب
این افراد ممکن است تاکنون به کار فروش مشغول نبوده باشند و تجربه ای در این زمینه نداشته باشند ولی انگیزه بالایی برای پیوستن به تیم فروش و کسب تجربه داشته باشند. با آموزش کوتاه و جامع به این افراد می توان آن ها را جذب تیم فروش کرد تا به مرور به فروشندگان موفقی تبدیل شوند. همچنین این افراد با انرژی و انگیزه خود روی روحیه ی سایر افراد تیم نیز تاثیر دارند و انگیزه آن ها را بری فروش بیستر افزایش می دهند. این حس رقابت در اعضای تیم انگیزه بیشتری برای فروش دستگاه کارتخوان به آن ها می دهد.

داشتن سابقه فروش و آشنایی با بازاریابی امتیاز مثبتی برای اعضای تیم است اما برخی افراد توقعات بالایی دارند که ممکن است مدیر تیم از عهده آن ها برنیاید. در این صورت افرادی که اشتیاق لازم برای انجام کار را دارند را می توان استفاده کرد و در حین کار آن ها را با روش های بازاریابی آشنا کرد.

اگر در کسب و کار خود کار فروش را انجام داده باشید یا تیم فروش را اداره کرده باشید با ویژگی ها، مهارت ها و توانایی هایی مورد نیاز برای فروش کالا و خدمات خود آشنا هستید. با انتخاب افراد مشتاق یک تیم قوی و باانگیزه تشکیل دهید که فروش دستگاه های کارتخوان بیشتر شود و به مراتب سود و درآمد بیشتری را فراهم آورد. ممکن است در ابتدای کار به دلیل ناآشنا بودن افراد جدید کار فروش به سرعت انجام نشود و مشکل هایی به وجود آید. اما بعد از مدتی شما می توانید بازار فروش بیشتری داشته باشید و تیم فروش به سود بیشتری دست پیدا کند.

 

3. مصاحبه با داوطلبان
برای مصاحبه با افرادی که تمایل دارند تا عضو تیم فروش شوند باید نکاتی را مد نظر قراردهید. ویژگی ها و خصوصیاتی که افراد باید داشته باشند را فهرست کنید تا در زمان مصاحبه از آن استفاده کنید. سوال های مربوط به این خصوصیات و ویژگی ها را از متقاضیان بپرسید و واکنش آن ها را یادداشت کنید. اگر داوطلبان خوش قول به نظر می آیند یک نسخه از روش فروش را در اختیار آن ها قرار دهید تا در خانه مطالعه کنند و و با فرآیند فروش آشنا شوند.

اگر تیم فروش بزرگی ندارید که مدیر فروش داشته باشد خود شما باید به آن ها آموزش دهید و روش های فروش و تجربه خود در اختیار آن ها قرار دهید. ابتدا به آن ها آموزش کامل دهید و سپس آن ها را به سراغ مشتری بفرستید.

 

4. دوره آموزشی
اگر می خواهید این داوطلبان را استخدام کنید، به آن ها یک دوره آزمایشی یک ماهه را پیشنهاد دهید. بیشتر شرکت ها و سازمان هایی که فروش دارند این روش را انجام می دهند و هدف از این کار این است که عملکرد متقاضی را پیش از این که مورد حمایت و آموزش قرار دهند به دقت بررسی کنند.

از ابتدای کار به متقاضی توضیح دهید که از فرهنگ فروش مشخصی در تیم خود برخوردار هستید و از او نیز انتظار دارید که با استفاده از این فرهنگ درمدت زمان مشخصی شده بتواند عضو جدید خوبی برای گروه باشد.

 

موارد خاص را از ابتدا به آن ها تذکر دهید
•    آموزش
•    ابزار پشتیبانی
•    منابع انگیزشی
•    جایگاه شایسته
•    و…

 

این کار تاثیر خوبی دارد و از تیم می خواهید که انگیزه کافی را داشته باشند و خدمات و محصول شما را از آن خودشان بدانند. اگر متقاضیان به این نتیجه برسند که با این فرهنگ نمی توانند کار کنند، از ادمه کار انصراف می دهند. پس شما باید تلاش کنید تا آن ها به ادامه کار علاقه مند و مشتاق شود. علاقه آن ها در عملکرد فروششان تاثیر دارد و باعث افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: کپی‌برداری از محتوای شرکت توسعه کارت ویرا پیگرد قانونی دارد